kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
نشریه آمریکایی ویک:

ترامپ‌ در حال تکه‌تکه کردن حزب‌ جمهوری‌خواه آمریکاست

نشریه آمریکایی «ویک» در گزارشی با اشاره به وضعیت بغرنج جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت؛ دونالد ترامپ در حال تکه تکه کردن حزب جمهوری‌خواه است.


«دونالد ترامپ» نامزد جنجالی، نژادپرست و ضد اسلام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بدون شک پدیده این دور از انتخابات است. چرا که وی با اظهارات و مواضع تند خود هم جامعه آمریکا را به دو دسته موافقان و مخالفان سرسخت خود تبدیل کرده و هم حزب جمهوری‌خواه را به تکاپو انداخته تا هر طور شده وی را از گردونه رقابت‌ها حذف کند و شخص دیگری را به عنوان نماینده حزب معرفی کند.
نشریه آمریکایی «ویک » که نزدیک به جمهوری‌خواهان است نیز شماره اخیر خود را این‌گونه تیتر زد«مرگ جمهوری‌خواهان؛ ترامپ در حال تکه تکه کردن حزب لینکلن است»، تیتری که عمق نگرانی سران حزب جمهوری‌خواه از پیشتازی دونالد ترامپ در رقابت‌های درون حزبی را نشان می‌دهد.
به گزارش فارس و براساس این گزارش، هفته‌هاست که جمهوری خواهان تلاش می‌کنند تا این میلیاردر تازه وارد به حزب را به نحوی از گردونه رقابت خارج کنند، اما ترامپ به لطف دو قطبی کردن جامعه آمریکا و ساختارشکنی‌های مکررش چنان بر جایگاه نخست رقابت نامزدهای جمهوری‌خواه تکیه زده که بسیاری حرکت وی به سمت پیروزی را «توقف ناپذیر» توصیف کرده‌اند.
ترامپ تا این هفته در 15ایالت از مجموع 24 ایالتی که نتایج آنها اعلام شده، در جایگاه نخست قرار گرفته، در بقیه ایالت‌ها نیز  به جز مینه‌سوتا، دوم شده است.
جدیدترین خبرها نیز از کارزار انتخاباتی آمریکا نیز حاکی ا‌ست که سخنرانی ترامپ  بار دیگر و  برای دومین روز پیاپی با حضور یکی از معترضان وی به آشوب کشیده شد.
این باردر سخنرانی انتخاباتی اوهایو پس از آنکه مردی قصد هجوم به سمت ترامپ را داشت، محافظان ترامپ سریعا در اطراف وی حلقه زدند. در شیکاگو نیز اعتراض‌های گسترده‌ای که به خشونت کشیده شده باعث لغو سخنرانی ترامپ شد.
پیش از این سخنرانی، صدها معترض بیرون محل برگزاری این سخنرانی در دانشگاه «ایلینوی» جمع شده بودند و در نهایت درگیری میان مخالفان ترامپ و هوادارانش که پرچم‌هایی در دست داشتند و شعار می‌دادند در سالن کنفرانس بالا گرفت.پیشتر روز جمعه، 32 نفر پس از اعتراض در جریان سخنرانی ترامپ در سنت‌لوئیز بازداشت شده بودند.