kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

مصدومیت 410 نفر در حملات شیمیایی داعش به جنوب کرکوک

سازمان ملل اعلام کرد، تروریست‌های داعش با حمله شیمیایی به منطقه‌ای در جنوب استان «کرکوک» عراق، نزدیک به 410 نفر را مصدوم کرده‌اند.


به گزارش ایسنا، «مسرور اسود محی‌الدین» عضو شورای کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل گفت، داعش در گلوله‌باران منطقه «تازه» واقع در حومه شهر «طوز خورماتو» از گاز رقیق شده «خردل» و «کلر» استفاده کرده است و در این حمله، نزدیک به 410 تن مصدوم شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که طی ساعات آینده بر این تعداد افزوده شود. محی‌الدین گفت: این حمله موجب سوختگی بدن، تاول زدن پوست، قرمزی و التهاب چشم، حالت بیهوشی، تنگی‌نفس و ... در مصدومان شده است.دیروز و در پی این حادثه، ده‌ها نفر از ساکنان منطقه «تازه» با برپایی تظاهرات در محور کرکوک- بغداد، از دولت عراق خواستند برخی مناطق مجاور تحت اشغال داعش را هر چه سریع‌تر پاکسازی کند.«کو بیش» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز در مورد استفاده داعش از تسلیحات شیمیایی در جنوب استان کرکوک ابراز نگرانی کرد و وعده داد که سازمان ملل در این خصوص به وظایف خود به طور جدی عمل کند.ماه گذشته «جان برتن» رئیس سازمان «سیا» اعلام کرده بود که داعش بارها از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.
دیروز از استان «الانبار» در جنوب عراق خبر رسید که، جنگنده‌های ارتش عراق با بمباران مواضع تروریست‌ها در منطقه «الزنکوره»، 25 تروریست‌ داعش را به هلاکت رساندند‌ و ده‌ها تن دیگر را نیز زخمی کردند.خبرگزاری صدا و سیما با اعلام خبر فوق، افزود: دیروز انفجار بمب در غرب بغداد، یک ‌کشته و شش زخمی بر جای گذاشت.ایسنا نیز گزارش داد، دیروز ده‌ها هزار نفر در بغداد، علیه فساد در دولت تظاهرات کردند. این تظاهرات به دعوت «مقتدا صدر» رهبر جریان «صدر» صورت گرفت. هفته گذشته نیز علاوه بر بغداد، شهرهای کربلا، کوفه و بابل نیز شاهد تظاهرات مشابه بوده است. به گزارش ایسنا، «حیدر عبادی» نخست وزیر عراق، در واکنش به این اعتراضات خیابانی، دیروز طرح تغییرات جامع و انجام اصلاحات در کابینه را منتشر و اعلام کرد، این طرح، نقشه راه مفصلی برای مرحله آتی کشور است.