kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵

شمار شهدای انتفاضه قدس از مرز 200 نفر گذشت

بر اساس گزارش یک موسسه فلسطینی، از آغاز انتفاضه قدس اول اکتبر (9 مهرماه) تاکنون 200 فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیست به اشکال مختلف به شهادت رسیده‌اند.


موسسه «جمعیت ملی حامی خانواده‌های شهدای فلسطینی» روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد «از آغاز انتفاضه قدس تاکنون 200 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.»
به گزارش فارس، بر اساس این گزارش تنها طی سه روز اخیر 7 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که 5 نفر از آنها از شهر قدس و دو تن دیگر از کرانه باختری بودند، در بین شهدا 51 کودک و 20 زن وجود دارد.
از سوی دیگر در پی تشدید تدابیر امنیتی در قدس کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی به دلیل گسترش عملیات شهادت‌طلبانه که منجر به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن 17 شهرک‌نشین شده، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی 20 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.
در همین رابطه «باشگاه اسیران فلسطینی» اعلام کرد که از آغاز سال جدید میلادی حدود یک هزار و 100 فلسطینی از سوی اشغالگران صهیونیست بازداشت شده‌اند.
مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی به ویژه کرانه باختری و بیت‌المقدس از اوایل مهرماه جاری شاهد موج جدیدی از مقاومت فلسطینیان علیه این رژیم بوده که به انتفاضه سوم معروف شده است.
در این درگیری‌ها بیش از 23 هزار نفر هم مجروح شده‌اند. از میان صهیونیست‌ها نیز بیش از 27 نفر به هلاکت رسیده و 500 نفر مجروح شده‌اند.
این آمار به طور رسمی از سوی صهیونیست‌ها اعلام شده است درحالی که آمارهای دیگر، تعداد کشته‌های اسرائيلی را بیش از این اعلام می‌کنند.
خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به مقر شبکه ماهواره‌ای «فلسطین الیوم» در کرانه باختری از ادامه پخش این شبکه جلوگیری کردند.
در این حمله ضمن پلمب کردن این مقر، سه تن از کارکنان و روزنامه‌نگاران این شبکه از جمله مدیر آن بازداشت شدند.