kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
الجزیره – تراکتورسازی؛ شاگردان قلعه نویی به دنبال طلسم شکنی در امارات

ذوب‌‌آهن فرصت صدرنشینی را از دست داد

تیم فوتبال ذوب آهن در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم لخویای قطر با نتیجه تساوی متوقف شد و نتوانست صدر جدول گروه B را حفظ کند.



تیم فوتبال ذوب آهن در دومین دیدار خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۴۵ دیروز در ورزشگاه فولاد‌شهر اصفهان به مصاف لخویای قطر رفت که این بازی با نتیجه  تساوی بدون گل به اتمام رسید.
ذوب آهن بازی را با ترکیب رشید مظاهری، هادی محمدی، محمد نژاد مهدی، علی حمام، ولید اسماعیل، قاسم حدادی‌فر، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، مهدی رجب‌زاده(کاپیتان) و کاوه رضایی آغاز کرد.
شروع این دیدار با حملات خوب و پرتعداد ذوب آهن همراه بود اما شاگردان یحیی گل محمدی نتوانستند از این موقعیت ها به خوبی استفاده کنند. بخش دوم از نیمه اول در اختیار تیم لخویا بود که موقعیت های خطرناکی را روی دروازه ذوب آهن ایجاد کرد. بهترین موقعیت آنها در دقیقه ۴۴ از دست رفت که مهاجم لخویا در موقعیتی عالی توپ را به بالای دروازه زد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.
در نیمه دوم بازی جذابتر دنبال شد. کاوه رضایی در دقیقه ۵۵ در حالت تک به تک با دروازه‌بان لخویا قرار گرفت ولی ضربه وی قدرت لازم را نداشت و توپ از روی خط دروازه توسط مدافع تیم حریف دفع شد. یک دقیقه بعد لخویا صاحب فرصت خوب گلزنی شد که توپ از کنار دروازه نماینده ایران به اوت رفت. حملات بازیکنان دو تیم در ادامه ثمری نداشت تا بازی با همان تساوی بدون گل خاتمه یابد.
دیدار رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب آهن تمام شده بود. در دیگر بازی این گروه تیم النصر عربستان با یک گل تیم بنیادکار ازبکستان را شکست داد و با ۴ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت.
 اماراتی‌ها به دنبال جبران شکست
اما تراکتورسازی تبریز به عنوان آخرین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت 20 به مصاف الجزیره امارات خواهد رفت.
شاگردان امیرقلعه‌نویی موفق شدند در دیدار رفت با 4 گل حریف خود را شکست دهند و یکی از بهترین نتایج هفته اول لیگ قهرمانان را ثبت کنند. به این ترتیب نماینده ایران با 3 امتیاز الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان هر کدام با یک امتیاز و الجزیره امارات بدون امتیاز تیم‌های اول تا چهارم گروه C هستند. در دیگر دیدار این گروه الهلال در خانه میزبان پاختاکور خواهد بود.
با توجه به اینکه نماینده امارات شکست سنگینی در دیدار رفت مقابل نماینده ایران خورده است به نظر می‌رسد آن‌ها با قوای کامل درصدد جبران شکست هستند و شاگردان قلعه‌نویی باید منتظر دیداری سراسر چالش باشند.
تراکتورسازان که شروع طوفانی در رقابت‌های این فصل آسیایی داشتند و هفته گذشته توانستند همین تیم الجزیره را با چهار گل در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) بدرقه کنند، به دنبال کسب نتیجه‌ای مطلوب در خانه حریف هستند.
الجزیره امارات، پیش از باخت چهار بر صفر مقابل تراکتورسازی، چهار بازی قبلی خود را با پیروزی مقابل حریفان پشت سر گذاشته بود و به نظر می‌رسد به دنبال انتقام‌جویی از حریف سرخپوش خود هستند.
البته تراکتورسازان نیز در طول سه فصل قبلی حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا، تاکنون بردی در خارج از خانه کسب نکرده‌اند و تساوی سه بر سه مقابل الجیش قطر در سال 2013، همه بازی‌های خارج از خانه خود را با شکست پشت سر گذاشته‌اند و به نوعی در تکاپوی طلسم‌شکنی هستند.
 تیم فوتبال الجزیره امارات با هدایت هنک تن کاته هلندی، هم اکنون با 25 امتیاز در رده هشتم لیگ داخلی امارات قرار دارد و تراکتورسازی نیز با 30 امتیاز از 21 بازی، در رده هفتم لیگ برتر ایران است.
بازی  بین دو تیم در ورزشگاه بن زاید ابوظبی آغاز می‌شود و کسب یک نتیجه مساوی در خارج از خانه، به احتمال زیاد تراکتورسازان را در صدر جدول گروه C نگه می‌دارد.