kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
گزارش خبری تحلیلی کیهان

دروغ بزرگ ! 111 بیشتر از 153


 سرویس سیاسی -
با روشن شدن تدریجی نتیجه انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم، اصلاح طلبان با تکیه بر نتایج به دست آمده تهران خبر از پیروزی بزرگ می‌دهند با وجود این و با نگاهی به نتایج سراسری انتخابات به خوبی مشخص می‌شود که اصولگرایان در سراسر کشور پیروزی قاطعی را به دست آورده و مدعیان این بار نیز با چشم بستن بر واقعیات و آمار حقیقی انتخابات، دروغ را پیشه خود ساخته اند.
با گذشت دو روز از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دیروز آخرین نتایج به دست آمده از صندوق‌های رای منتشر شد.
به گزارش جدول منتشر شده در خبرگزاری فارس آن چه که از آمار نهایی انتخابات و نامزدهایی که به صورت قطعی جواز ورود به بهارستان را کسب کرده‌اند یا به دور دوم رسید‌ه‌اند نشان از آن دارد که در مقابل 111 اصلاح طلب پیروز انتخابات در سراسر کشور 153 اصولگرا به مجلس راه یافته‌اند.
روزنامه‌های زنجیره‌ای دیروز بر پیروزی قاطع اصلاح طلبان متمرکز شدند تا نشان دهند که اصلاح طلبان ریاضیات جدیدی را کشف کرده و معیار عمل خود قرار داده‌اند.
به عنوان نمونه روزنامه اعتماد در گزارش یک دیروز خود از خانه تکانی در پارلمان خبر داد و روزنامه شرق نیز با تکیه بر آمار اولیه تهران و ادعای پیروزی لیست اصلاح‌طلبان در این شهر از پیروزی قاطع در کل کشور سخن گفت!
روزنامه آرمان نیز با تکیه بر نتایج اولیه انتخابات خبرگان فریاد پیروزی سر داد تا برای مخاطبان خود این را اثبات کند که در سراسر کشور مردم به اصلاح طلبان رای داده‌اند.
بر این اساس و برای اصلاح طلبان 111 بزرگ‌تر از 153 بوده و اقلیت مجلس می‌تواند لباس اکثریت پوشیده و پز دهد!
آخرین خبرها از نتایج انتخابات خبرگان
در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران نیز از مجموع ۵۹۴۶ صندوق و ۴۰۳۷۶۲۸ آراء مأخوذه شمارش شده اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد آقاامامی، حسن روحانی، محسن قمی،  محمدعلی موحدی، قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، سید ابوالفضل میرمحمدی، محمد محمدی‌نیک،  ابراهیم حاج‌امینی نجف‌آبادی،  سید محمود علوی، نصراله شاه‌آبادی، محمدعلی تسخیری، محسن اسماعیلی، محمدحسن زالی، احمد جنتی و سیدهاشم بطحائی توانستند اکثریت آرا را به خود اختصاص دهند.
خبر دیگر اینکه به رغم تبلیغات سنگین و مسمومی که طی هفته‌های اخیر و در آستانه انتخابات مجلس خبرگان از سوی رسانه‌های بیگانه و نیز برخی جریان‌های خاص سیاسی در داخل کشور علیه آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به راه افتاده بود، مردم مازندران با رای قاطع خود، وی را به عنوان منتخب اول روانه مجلس خبرگان کردند.
آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان فعلی نیز  در حالی که طی هفته‌های اخیر و در آستانه انتخابات در معرض سنگین‌ترین هجمه‌های تخریبی رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی و نیز  برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی منتسب به جریان اصلاحات قرار داشت، با رای قاطع بیش از 700هزار نفری مردم استان کرمان، کرسی اول مجلس خبرگان در این استان را کسب کرد.
اکثریت مجلس دهم
 منتقد دولت
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رأی مردم به منتقدان دولت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در انتخابات به افرادی رأی دادند که اکثریت آنها در واقع همسو با دولت نبودند.
وی افزود: اکثریت قاطع کسانی که در انتخابات مجلس دهم رأی آوردند همسو با دولت نیست و چه اصولگرایان و چه حتی اصلاح‌طلبانی که به مجلس راه پیدا کرده‌اند منتقد دولت هستند.
منتخب مردم مشهد در مجلس دهم اظهار داشت: بعضی‌ها درصدد هستند تا این مسئله را القاء کنند که نگاه مردم در انتخابات اخیر تغییر کرده که این موضوع کاملا غلط است و می‌توان آن را در رأی مردم به نمایندگان مشاهده کرد.
اولین دولتی که نتوانست مجلس همسو تشکیل دهد
پرویز سروری عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: این اولین دولت در جمهوری اسلامی است که نمی‌تواند در دوره اول 4 ساله خود مجلسی همسو با خود داشته باشد و این نشاندهنده این است که مردم از عملکرد دولت رضایت چندانی ندارند.
وی با بیان اینکه مردم در این انتخابات هر دو خواسته رهبری را جامه عمل پوشاندند، گفت: اول حضور حداکثری بود که شاهد رکورد مشارکتی در دنیا هستیم که افتخار بزرگی برای نظام مردمسالاری دینی است که نشان داد علیرغم نقدهای جدی که به دولت وارد است، مردم به نظام عشق می‌ورزند و بین نظام و دولت تفاوت قائل هستند.
عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی در همین زمینه افزود: مردم با تمام قدرت برای لبیک به ندای رهبری حضوری پرشور داشتند و ولایتمداری خود را با رای خود به اثبات رساندند. همچنین قدرت و مقبولیت نظام اسلامی را باری دیگر به رخ دنیا کشیدند.
نتیجه انتخابات در هر حالتی مورد احترام است
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص نتیجه انتخابات دهمین دوره از مجلس با توصیه بر تمکین از قانون، اظهار داشت: نتیجه انتخابات هر چه بود پس از تأیید مجاری قانونی حتماً خیر و برکتی برای جامعه خواهد داشت و باید مورد احترام واقع شود.
وی مردم‌سالاری دینی را یکی از ویژگی‌های ممتاز نظام اسلامی دانست که فارغ از الگوهای دروغین غربی و دموکراسی القایی غرب، رأی مردم را محترم می‌داند و به عنوان حق‌الناس از آن صیانت و دفاع خواهند کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اصولگرایان با رعایت اخلاق انتخاباتی منعکس در تمکین از قانون و ارج نهادن به رأی مردم و کمک به منتخبان مردم برای خدمت شایسته براساس منافع ملی و مصالح انقلابی، آن را مکلف می‌دانند، از همه کسانی که رأی دادند (چه کسانی که به ما رأی دادند یا عزیزانی که به رقبای ما رأی دادند) تشکر می‌کنم و اذعان بدارم که رأی مردم ارزشمند بوده و مجاری قانونی فصل‌الخطاب خواهد بود.
زاکانی در ادامه فرق اصولگرایان به عنوان عناصر قانونمدار با کسانی که تمکین از رأی مردم و قانون در فتنه 88 نکردند را در معتبر دانستن رأی مردم و تمکین از قانون دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما رأی مردم را به خوب و بد تقسیم نمی‌کنیم و قانون را نیز به نفع خود تفسیر نمی‌کنیم و معتقدیم آنچه مهم است، حرکت جامعه به سمت خیر و صلاح، آبادی معنوی و مادی و همچنین رفع موانع رشد و پیشرفت آن است، لذا امیدواریم مجلس دهم رسالت خود را در گره‌گشایی از زندگی مردم و تسریع در ساخت ایران اسلامی و اهداف انقلاب بنماید و رسالت خود را انجام دهد.
نمایندگان مجلس فردا جلسه علنی دارند
نمایندگان مجلس دهم اسفندماه پس از 3 هفته تعطیلات، نشست علنی خواهند داشت. آخرین جلسه علنی وکلای ملت 13 بهمن‌ماه برگزار شد.
بررسی لوایح بودجه سال 1395 کل‌کشور و همچنین برنامه ششم پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران مهمترین دستورکار پارلمان تا پایان سال خواهد بود.
مجلس شورای اسلامی از امروز تا 26 اسفندماه نشست علنی خواهد داشت.
مجلس این هفته روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نشست علنی دارد و از هفته آینده به روال سابق بازگشته و روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسات علنی خود را برگزار خواهد کرد. مخاطبان گرامی می‌توانند جدول مربوط به آخرین نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس آمار رسمی اعلام شده تا لحظه تنظیم این گزارش را در زیر مشاهده کنند.