kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
عزای بزک‌کنندگان آمریکا

کلینتون برای اسرائیل گربه رقصاند؛زنجیره‌ای‌ها به کیهان حمله کردند!


پس از انتشار خبر دیروز کیهان با عنوان «هیلاری کلینتون: رئیس جمهور شوم مجوز قتل 200 هزار فلسطینی را صادر می‌کنم» مجموعه‌ای از رسانه‌های زنجیره‌ای با هدف خبرسازی انحرافی در بحبوحه افشای مستندات فساد سیاسی- اقتصادی هم طیفان خود با حمله به کیهان، این خبر را فاقد مستند و طنز اعلام کردند.
هر چند گزارش مذکور به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما» در کیهان درج شده و منبع آن در ابتدای مطلب به وضوح قابل مشاهده است، با این وجود زنجیره‌ای‌ها کوشیدند «کیهان» را به عنوان منبع دست اول و مترجم خبر اصلی از تارنمای انگلیسی معرفی کنند. این در حالی است  که پیش از بازنشر خبر در کیهان، رسانه‌های دیگری همچون ایسنا، تابناک، شبستان، میزان، مهر، روزنامه اطلاعات و ... خبر مذکور را به نقل خبرگزاری صدا و سیما منتشر کرده بودند.
اما در مورد اصالت خبر منتشر شده لازم به ذکر است، اصل خبر یاد شده صحت داشته و متن نامه رسمی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، به «حییم سابان»، میلیاردر یهودی- آمریکایی در رسانه‌های معتبر جهان با تحلیل‌های مختلف و متنوع منتشر شده که در بخشی از آن آمده است: «اسرائيل در تهاجم نظامی تابستان سال 2014 به نوار غزه، درس کافی به جنبش حماس نداد و از طرفی باراک اوباما هم آنچنان که باید تعامل مناسبی با هم‌پیمانان واشنگتن نداشت و با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه با مدارا رفتار کرد.»
هیلاری کلینتون به تاجر میلیاردر صهیونیست حامی خود که کمک چند میلیون دلاری به بنیاد کلینتون‌ها داشته، قول داده است که «همه نوع کمکی» اعم از اقتصادی، سیاسی و نظامی به رژیم غاصب صهیونیستی  داشته باشد. همین موضوع دست‌مایه کمپین‌های حقوق بشری و اعتراض رسانه‌های متنوع جهانی به نوع نگرش نامزد دموکرات‌ها به بحران‌های منطقه‌ای صهیونیست‌ها شد.
به طور مثال پایگاه گلوبال ریسرچ با انتقاد از توصیفات به‌کار رفته در نامه کلینتون که در آن «از اسرائیل به عنوان بهشت دموکراسی که با آپارتاید و استبداد منطقه‌ای در جنگ است»، یاد کرده بود نوشت: «در پایان این نامه فقط می‌توان استفراغ کرد... در صورتی که کلینتون به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود می‌توان با توجه به مواضع اشتباه وی در قبال منطقه، وی را همردیف ریگان در دوره‌ای دانست که به حمایت از رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی – و مخالفت با نلسون ماندلا- پرداخت».
در شبکه‌های اجتماعی و فروم‌های بحث و گفت‌وگوی آزاد آمریکایی و اروپایی نیز مردم به نامه هیلاری کلینتون با تیترهایی همچون «200 هزار فلسطینی را هم بکشید من حمایت می‌کنم!» به فروشی شدن مقام ریاست جمهوری آمریکا به واسطه پاسخ چاپلوسانه کلینتون به نامه سرمایه‌دار صهیونیست واکنش نشان دادند.
از جمله در سایت سیاسی « themideastbeast» ضمن تاکید بر بخش‌هایی از نامه کلینتون، حمایت «همه جانبه» وی از اسرائیل با جمله طنزآمیز «اگر رئيس‌جمهور آینده آمریکا شوم از دولت اسرائیل همه‌گونه حمایت می‌کنم، حتی اگر این کار به قیمت کشته شدن 200 هزار تن از ساکنان نوار غزه تمام شود» تکمیل شده است تا حماقت حاکم بر فضای انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کاملاً برای مخاطبین مشخص شود.
با این وجود نگاه طنز این پایگاه خبری به «پولی شدن» مواضع نامزدهای انتخاباتی آمریکا و تصمیم‌سازی در خصوص وضعیت جنگی و جدی منطقه غرب آسیا با نظریه‌سازی مضحک کلینتونی از جمله مقاومت در برابر حمله جهانی به «یهودیان» یا مقایسه کمپین خشونت پرهیز و مردمی «بایکوت محصولات اسرائیلی» در اروپا و آمریکا با حملات تروریستی پاریس، دل بزک‌کنندگان داخلی شیطان بزرگ در کشورمان را به شدت به درد آورد! به نحوی که نگاه منطقی و طنز سیاسی پایگاه «مید ایست بیست» در اهمیت بی‌ارزش جلوه دادن جنگ و قتل عام‌های دوره‌ای اسرائیل در غزه و فلسطین در نامه هیلاری کلینتون را به کل فاقد خط خبری جدی و خیال‌پردازانه جلوه دادند!
بحران افشا و انتشار نامه هیلاری کلینتون به صاحب کازینوهای مشهور جهانی، حییم سابان جنگ طلب، به حدی در فضای سیاسی آمریکا و منطقه خاورمیانه جدی شد که روزنامه صهیونیستی هاآرتص با درشت کردن بخشی از این نامه که در آن کلینتون از مخالفت خود با قطعنامه سازمان ملل درخصوص «راهکار دو دولت فلسطینی و اسرائیلی» سخن گفته و به تحلیل این موضوع پرداخته که چرا نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در حال نزدیک شدن به مواضع جنگ‌طلبان صهیونیست است و از راهکارهای پیشرو، حمایت نمی‌کند.
از طرف دیگر گروهی از جنگ‌طلبان صهیونیست همچون نوآ پولاک، مدیر کمیته اضطراری حمایت از اسرائیل نیز با استقبال از مواضع جدید هیلاری کلینتون مدعی شده‌اند: هر چند نامه کلینتون به حییم سابان یک «خبر خوش» برای اسرائیل‌دوستان محسوب می‌شود اما بطور کامل نگرانی‌ها را برطرف نمی‌کند تا وقتی که هیلاری از حمایت خود از «معامله اوباما» با ایران دست برندارد.