kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

معرفی برترین‌های بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ويژه روستائیان و عشایر کشور

بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر کشور در مشهد با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

سرویس شهرستانها-

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در این مسابقات 180 نفر از روستائیان و عشایر در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 15 جزء، قرائت و مفاهیم در دو بخش زنان و مردان با هم به رقابت پرداختند.
حجت‌الاسلام علی شریفی افزود: در رشته قرائت سیدمحمد موسوی‌راد از خراسان رضوی، سیدعباس موسوی از خوزستان و یوسف حسینی از سمنان برگزیده و رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
وی اظهار کرد: سیدمهدی بنی‌هاشمی از اصفهان، رضا نادوی از استان مرکزی و مهدی عاشور ماهانی نیز از استان کرمان به عنوان رتبه‌های اول تا سوم در رشته حفظ 15 جزء شناخته شدند.
وی گفت: همچنین در رشته حفظ کل نیز عبدالله محمودی‌نژاد از سیستان و بلوچستان، احمد عزیزی از خراسان رضوی و محمد رضایی از مازندران رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در رشته حفظ 15 جزء بانوان نیز زهرا جعفری از سمنان، مریم جاسمی از خوزستان و زهرا بخشی‌پور از مازندران و نیز در رشته حفظ کل، فاطمه نظری از مازندران، نسرین قاسمی از خراسان جنوبی و سیده زهره نجم‌الدین حسینی از خراسان شمالی، حائز سه رتبه برتر کشور شدند.
حجت‌الاسلام شریفی بیان کرد: زهرا انسانی از خراسان جنوبی و عفت براتی از استان مرکزی به عنوان نفرات اول و دوم رشته مفاهیم و تفسیر قرآن کریم معرفی شدند و نجمه هاشمی‌پور از خراسان رضوی و فخری فتحی از مازندران به صورت مشترک رتبه سوم این رشته را کسب کردند.
وی گفت: در این رقابت قرآن شرکت‌کنندگان در گروه‌های سنی 12 تا 28 سال شرکت داشتند.
در مرحله شهرستانی این مسابقات شش هزار نفر ثبت‌نام کردند که برگزیدگان هر رشته به مرحله استانی راه یافته و 180 نفر از آنان در مرحله کشوری به رقابت
پرداختند.