kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

افزایش موج سرکوب و بازداشت‌ها در آستانه سالگرد انقلاب بحرین

همزمان با نزدیک شدن به پنجمین سالروز انقلاب 14 فوریه بحرین دستگاه‌های امنیتی رژیم آل خلیفه نیز در راستای سرکوب بیشتر معترضان، بار دیگر شمار زیادی از شهروندان را بازداشت کردند.


با گسترده‌شدن تظاهرات، راهپیمایی‌ها و اعتراضات شهروندان بحرینی در آستانه فرارسیدن پنجمین سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه، نیروهای امنیتی آل خلیفه پس از سرکوب این راهپیمایی‌ها و تظاهرات اقدام به بازداشت شمار زیادی از شهروندان به اتهام «فعالیت‌های سیاسی» کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، به نقل از شبکه «لوء‌لوء» به عنوان مثال نیروهای امنیتی 7 نفر از شهروندان را در منطقه «بلاد قدیم»، دو نفر را در فرودگاه و دو نفر دیگر را در ورودی پل ارتباطی بحرین به عربستان دستگیر کردند.
مأموران آل خلیفه همچنین سه جوان بحرینی را در منطقه «سیاهچ» و چند نوجوان را هم در منطقه «الدیه» و «السنابس» دستگیر کردند.
تشدید فضای خفقان و سرکوب شهروندان بحرینی در حالی صورت می‌گیرد که مردم بدون ترس همچنان خود را برای بزرگداشت پنجمین سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه آماده می‌کنند.
برخی از فعالان بحرینی، چنین اقدامات دستگاه‌های امنیتی رژیم را اقدامی تکراری دانسته و اعلام کردند همه ساله همزمان با نزدیک شدن به سالروز انقلاب رژیم آل خلیفه برای ایجاد ترس و وحشت دست به چنین اقداماتی می‌زند.
این فعالان بر عزم شهروندان برای ادامه انقلاب تا تحقق خواسته‌هایشان تأکید کردند.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصری از پاکستان، اردن و چند کشور دیگر را به خدمت گرفته است.
رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی آنها را به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.