kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
آتش حمایت از داعش دامن غرب را گرفت

موافقان و مخالفان پناهجویان در 14 کشور اروپایی به جان هم افتادند

طرفداران و مخالفان پناهجویان در بیش از 14 کشور اروپایی تظاهرات کردند که در برخی شهرها این اعتراضات به درگیری‌های شدیدی نیز بین دو طرف منجر شد و پلیس تعدادی را بازداشت کرد.


پناهجویان حالا دیگر تبدیل به یک بحران تمام عیار اجتماعی برای اروپا شده‌اند که به سرعت جامعه اروپا را به سمت دو قطبی خطرناکی سوق می‌دهند اروپا سال‌هاست که با حمایت از تروریسم در منطقه خاورمیانه ناخواسته به این بحران دامن زده و باعث هجوم میلیون‌ها پناهجو به این قاره شده است و اکنون در آتش فتنه‌ای که شعله‌ور کرده گرفتار شده است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، روز شنبه ده‌ها هزار نفر در دست‌کم 14 کشور اروپایی از مخالفان فاشیست پناهجویان موسوم به پگیدا و حامیان پناهجویان  تظاهرات کردند و در دست‌کم شش نقطه از این اعتراضات درگیری‌های شدیدی بین هواداران و مخالفان پناهجویان و نیروهای امنیتی رخ داد.
بر اساس گزارش‌ها، در مراسم مرکزی حامیان پگیدا در پایتخت ایالت زاکسن آلمان حدود 8 هزار نفر شرکت کردند. معترضان شعارهای «مرکل باید برود» سر داده و اعلام مقاومت کردند. علاوه بر این، اعتراضات گسترده مخالفان این جنبش نیز در این شهر برگزار شد. پلیس به صورت گسترده در محل اعتراضات حضور داشت اما حادثه قابل توجهی رخ نداد.
در لهستان، فرانسه، انگلیس، لتونی و دانمارک نیز تجمع چند صد شرکت‌کننده در اعتراضات حامیان جنبش پگیدا گزارش شده است. در پراگ درگیری‌هایی بین معترضان مخالف و حامی پناهجویان گزارش شده است. معترضان بطری و ترقه به سمت هم پرتاب می‌کردند. حدود 1500 نفر از این گروه «اسلام ستیز» در پراگ در مخالفت با مهاجران شعار توقف روند «مرکلیزه» شدن اروپا را سر دادند. در «کاله» و «کپنهاگ» نیز اعتراضات صدها نفری گزارش شده که دستگیری‌هایی هم وجود داشته است.
در جنوب فرانسه نیز حدود 200 معترض علیه پناهندگان اعتراض کردند و در ورشو نیز اعتراضات 350 نفره گزارش شده است. در استرالیا نیز این گروه اسلام ستیز تجمع 400 نفره‌ای را برگزار کردند. طبق گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده طی روزهای اخیر مجموعاً در 14 کشور اروپایی درگیری‌هایی بین هواداران و مخالفان پناهجویان به وقوع پیوسته است.
فاشیست‌های‌‌نژادپرست‌حامی پگیدا پناهندگان را خطری برای آزادی و امنیت اروپا ارزیابی می‌کنند.