kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

نظامیان صهیونیست در کرانه باختری ده‌ها جوان فلسطینی را به خاک و خون کشیدند

مناطق مختلف کرانه باختری صحنه درگیری‌های شدید بین نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها بود که در پی آن یک نوجوان 14 ساله فلسطینی به ضرب گلوله به شهادت رسید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.


عصر روز جمعه یک نوجوان 14 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در چهارراه شهرک «حلحول» در نزدیکی شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری به شهادت رسید. این  نوجوان از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفت.
به گزارش تسنیم به نقل از القدس العربی، 8 فلسطینی نیز در پی درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری زخمی شدند و ده‌ها نفر نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی پرتاب شده از سوی نظامیان صهیونیست دچار خفگی شدند.
کمیته‌های مقاومت ملی فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی تظاهرات هفتگی شهروندان فلسطینی علیه شهرک‌سازی و ساخت دیوار حائل در شهرک‌های «النبی الصالح»، «بلعین» و «نعلین» در غرب شهر رام‌الله، «کفر قدوم» در غرب «نابلس» و «المعصره» در غرب بیت‌ لحم را با خشونت متفرق کرد.
در این بیانیه آمده است که دو تن از تظاهرات‌کنندگان در کفر قدوم از ناحیه پا هدف گلوله جنگی نظامیان صهیونیست قرار گرفتند و ده‌ها نفر دیگر بر اثر استنشاق گازهای اشک‌آور دچار خفگی شدند.
درگیری‌های دیگری نیز در شهرک «قباطیه» در جنوب شهر «جنین» در شمال کرانه باختری که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را محاصره کرده‌اند درگرفت که در پی آن چهار جوان فلسطینی به ضرب گلوله جنگی زخمی و برای مداوا به بیمارستان جنین منتقل شدند.
ارتش رژیم صهیونیستی از پنجشنبه گذشته بعد از انجام یک عملیات استشهادی به دست جوانان شهرک قباطیه، این شهرک را به محاصره خود درآورده است. در پی این عملیات که در مرکز  قدس اشغالی صورت گرفت یک نظامی صهیونیست کشته و دو نظامی هم زخمی شدند. سه جوان مجری این عملیات نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.
انتفاضه قدس علیه جنایات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان این رژیم از اول اکتبر سال 2015 میلادی (9 مهر ماه) با اجرای عملیات شهادت‌طلبانه یک نوجوان فلسطینی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
از آن زمان تاکنون بیش از 180 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شدند.