kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
با شلیک دقیق موشک بالستیک انصار‌الله

بزرگ‌ترین پایگاه نظامی عربستان در یمن منهدم شد


سرویس خارجی- نیروهای ارتش و انصار‌الله یمن در پنجمین حمله بزرگ موشکی خود، ضمن انهدام بزرگترین پایگاه متجاوزان سعودی در یمن‌، 48 نظامی از جمله چند افسر اماراتی و سعودی را به هلاکت رساندند.
جنگ موشکی یمن علیه متجاوزین از زمان شروع در تابستان گذشته تاکنون، باعث سنگین‌تر شدن کفه ترازو به نفع انقلابیون شده است. در این نبرد، انقلابیون یمن با تغییر برخی از قابلیت‌های موشک‌های بالستیک توانسته‌اند متجاوزان را غافلگیر کنند و ضربات مهلکی بر آنها وارد کنند. این روند همچنان ادامه دارد و هفته گذشته نیز بار دیگر موشک بالستیک توشکا، سعودی‌ها را غافلگیر کرد. به گزارش فارس،  نیروهای ارتش یمن و انصار‌الله روز پنج‌شنبه با شلیک یک موشک «توشکا» به پایگاه «ماس» در استان «مارب» در جنوب یمن، 48 نظامی را کشتند که در میان کشته‌شدگان دستکم 8 افسر سعودی و اماراتی هستند. این پایگاه نظامی محل تجمع نیروهای ائتلاف ضد یمن بود و  در آن تجهیزات نظامی و سلاح‌های ائتلاف نگه‌داری می‌شد. منابع یمنی اعلام کرده‌اند، شلیک این موشک‌ بالستیک باعث آتش‌سوزی وسیع در این پایگاه و انفجارهای بزرگ مستمر شده و در پی آن ماشین‌های امدادی و آمبولانس‌های زیادی به محل اعزام شده‌اند. بنابر اعلام این منابع پایگاهی که هدف حمله موشکی قرار گرفت، بزرگترین مرکز تجمع نیروهای ائتلاف متجاوز عربی در یمن و یک پایگاه «استراتژیک» بود. پایگاه ماس به تازگی میزبان تجهیزات نظامی گسترده‌ای بوده که برای حمله به صنعا آماده می‌شد.
این پنجمین حمله موشکی بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز تجمع متجاوزان و مزدوران از آغاز تجاوز آل سعود به یمن تاکنون به شمار می‌رود. نخستین حمله در چهارم سپتامبر سال گذشته (14 شهریور) صورت گرفت که بر اثر آن، مقر متجاوزان در منطقه «صافر» دراستان «مارب» هدف قرارگرفت و 189 متجاوز کشته شدند. دومین حمله نیروهای یمنی نیز با موشک توشکا در 14 سپتامبر سال گذشته (24 شهریور) صورت گرفت. سومین حمله نیز  اواخر دی ماه در شرق شهر مارب روی داد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چهارمین حمله بزرگ موشکی نیز به پایگاه نظامی «العند» در استان لحج در اوایل بهمن فرمانده جدید بلک واتر و 200 مزدور سودانی و اماراتی را به هلاکت رساندند.  علاوه بر این ضربه مهلک، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی روز پنج‌شنبه مواضع نظامیان سعودی را در استان‌های جیزان و نجران زیر آتش گرفتند.
به دنبال این شکست‌ها، سعودی‌ها با  بمباران یک کارخانه سیمان در منطقه عمران در شمال یمن 15 نفر را شهید و 25 تن دیگر را زخمی کردند. خبر دیگر اینکه،  منابع آگاه از کشته شدن سرکرده داعش در یمن طی یک حمله هوایی در جنوب این کشور خبر دادند. «جلال بلعیدی» از رهبران القاعده در یمن بود که با جدایی از این گروه، شاخه داعش در یمن را تشکیل داد. گفته می‌شود در پی کشته شدن «بلعیدی» اعضای داعش، شهر زنجبار را اشغال کرده‌اند.