kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
یک نظامی صهیونیست کشته و دو نظامی دیگر مجروح شدند

عملیات استشهادی 3 جوان فلسطینی علیه عناصر گارد مرزی اسرائیل در قدس اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات مهم استشهادی 3 جوان فلسطینی در منطقه «باب العامود» در قدس اشغالی که 3 نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند دستور محاصره شهرک قباطیه در منطقه جنین و بازداشت‌های گسترده در کرانه باختری را صادر کرده است.


بنیامین نتانیاهو، در پایان جلسه امنیتی چهارشنبه‌ شب گذشته خود در واکنش به عملیات «باب العامود» دستور استقرار شمار بیشتری از گردان‌های ارتش صهیونیستی در کرانه باختری، بازداشت‌های گسترده در این منطقه و لغو مجوز فعالیت کارگران فلسطینی دارای ارتباط خانوادگی با مجریان عملیات مقاومتی در فلسطین اشغالی را صادر کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از «رادیو اسرائیل»، نظامیان رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات مهم باب العامود به شهر قباطیه در جنوب جنین حمله کردند و به جست‌وجوی خانه به خانه و تفتیش منازل خانواده‌های مجریان این عملیات دست زدند.
روز چهارشنبه در جریان یک عملیات مقاومتی سه جوان فلسطینی با سلاح گرم  و سرد به گروهی از عناصر گارد مرزی رژیم صهیونیستی حمله کردند که باعث هلاکت یک نظامی ارتش صهیونیستی و زخمی شدن یک نظامی دیگر و همچنین مجروح شدن یک پلیس صهیونیستی شد. در جریان این عملیات سه جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. همچنین در جریان یک عملیات جدید شهادت‌طلبانه در شهر «الرمله» در شمال غربی قدس، یک نظامی صهیونیست زخمی شد.
نظامیان صهیونیست در پی این عملیات که در یک اتوبوس رخ داد، دو زن فلسطینی را به اتهام حمله با استفاده از سلاح سرد بازداشت کردند.
منابع خبری رژیم صهیونیستی از به آتش کشیده شدن یک اتوبوس وابسته به شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی از سوی جوانان فلسطینی هم خبر دادند.
این اتوبوس با پرتاب کوکتل مولوتوف و بطری‌های آتش‌زا به آتش کشیده شد.
درباره جزئیات و همچنین کشته یا زخمی‌های احتمالی این حادثه خبری منتشر نشده است.
سایر رویدادها
*‌ رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد از آغاز انتفاضه قدس در اول اکتبر سال گذشته (9 مهر ماه) تاکنون 3 هزار و 847 فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده است.
* معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور روند صلح خاورمیانه گفت که غزه در مسیر خطرناکی قرار دارد چرا که موانع اسرائيل و نیز اختلافات فلسطینی‌ها روند صلح را دشوار می‌کند.