kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
شبه جزیره کره در تب و تاب جنگ

ژاپن تهدید کرد موشک کره‌شمالی را پس از شلیک منهدم می‌کند

پس از اینکه کره شمالی اعلام کرد به زودی و ظرف چند روز آینده یک ماهواره در مدار زمین قرار می‌دهد، وزیر دفاع ژاپن تهدید کرد در صورتی که پیونگ یانگ این ماهواره را پرتاب کند آن‌را در هوا هدف قرار می‌دهد.


ظاهرا قرار نیست شبح بحران از شبه جزیره کره کنار رود و این منطقه هر روز باید شاهد تنش جدیدی باشد.کره شمالی اوایل ماه گذشته میلادی یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که با اعتراض گسترده اروپا، آمریکا، ژاپن  و کره جنوبی همراه بود پیونگ‌یانگ طی روزهای جاری نیز  به نهادهای سازمان ملل اطلاع داده قصد دارد اوایل هفته آینده در فاصله هشتم تا بیست و پنجم فوریه (نوزدهم بهمن تا ششم اسفند) یک ماهواره به فضا بفرستد.
اخبار مربوط به پرتاب ماهواره کره شمالی موجب شد تا آمریکا خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتر شورای امنیت علیه این کشور شود. آمریکا پیش از این نیز خواستار اعمال تحریم‌های شدید علیه کره شمالی به خاطر آزمایش هسته‌ای اوایل ژانویه شده بود.
سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در واکنش به این پیام کره گفت : «کره شمالی اگر موشک دوربرد شلیک کند، بهای سنگینی خواهد پرداخت.سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی افزود: «اطلاع رسانی کره شمالی در مورد پرتاب یک موشک دور برد در شرایطی که در شورای امنیت درباره چهارمین آزمایش هسته‌ای این کشور بحث می‌شود، چالشی مستقیم برای جامعه بین الملل است.»
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اما اعلام کرده طرح کره شمالی «تهدیدی جدی» برای امنیت کشورش است و از پیونگ‌یانگ خواست از این طرح صرف‌نظر کند.«گن ناکاتانی» وزیر دفاع ژاپن نیز به یگان‌های دفاع موشکی دستور داده هر موشک کره شمالی را که این کشور را تهدید کند، منهدم کنند.
کارشناسان می‌گویند،  در صورتی که ژاپن موشک کره‌شمالی را منهدم کند، ممکن است پیونگ‌یانگ نیز پاسخ ژاپن را بدهد و این مسئله برای شبه جزیره کره بسیار خطرناک خواهد بود.