kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
فرهاد عظیما کارگردان «نبرد خلیج فارس 2»:

مسئولان جشنواره فجر فرصت درخشش انیمیشن ایران را از دست دادند(اخبار ادبی و هنری)

یک کارگردان انیمیشن معتقد است که مسئولان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با بی‌تدبیری خود جلوی تبدیل شدن این جشنواره به یک فرصت تاریخی در هنر- صنعت انیمیشن ایران را گرفتند.


فرهاد عظیما، کارگردان انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس 2» در گفت وگو با کیهان گفت: جشنواره فیلم فجر امسال می‌توانست تبدیل به یک پیچ تاریخی در حوزه انیمیشن کشور باشد. این اولین بار است که هشت اثر انیمیشن با کیفیت و ساختار قوی به جشنواره راه یافته است. آثاری که برترین انیمیشن‌های تاریخ ایران هستند. اما مسئولان جشنواره، درحالی که خیلی از فیلم‌های ضعیف و همچنین فیلم‌های مستند تکراری جشنواره سینماحقیقت را در کاخ جشنواره نمایش می‌دهند، آثار انیمیشن را از این امکان محروم کرده‌اند و فقط چند نمایش محدود در تعداد اندکی از سینماها و بدون جلسه خبری و نشست با رسانه‌ها انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: مسئولان جشنواره فجر باید پاسخ دهند که چرا افرادی که حتی آثاری هم در جشنواره ندارند به این جشنواره دعوت شده‌اند، اما سازنده‌های انیمیشن‌های پذیرفته شده در جشنواره امکان حضور در جشنواره را ندارند؟
کارگردان انیمیشن «پیام راشل کوری» ادامه داد: این روزها باید به داد انیمیشن ایران رسید. چون به نظر می‌رسد همان طور که روی رآکتور هسته‌ای اراک بتون‌ریزی کردند، می‌خواهند روی صنعت انیمیشن کشور هم بتون‌ریزی کنند و جلوی پیشرفت این عرصه را بگیرند!
عظیما در پایان گفت: بدون تردید افرادی که مانع پیشرفت انیمیشن کشور می‌شوند و جلوی درخشش آثار هنرمندان جوان ایرانی که با حداقل امکانات کار می‌کنند را می‌گیرند، در مقابل آیندگان رسوا خواهند شد. چون تا دیروز می‌گفتند که ما باید از خارج انیمیشن وارد کنیم. اما حالا که صنعت انیمیشن ما قدرت رقابت با آثار خارجی را پیدا کرده، عده‌ای سعی دارند تا جلوی دیده شدن این آثار را بگیرند.