kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹

شما بدهکارید یا شورای نگهبان؟!(نکته)



اظهارات دیروز آقای هاشمی رفسنجانی اگرچه  در اعتراض به عدم احراز صلاحیت آقای سیدحسن خمینی برای مجلس خبرگان ایراد شده بود ولی شواهد موجود که به آن اشاره خواهیم کرد، عدم احراز صلاحیت فرزند یادگار امام، موضوع اصلی سخنان دیروز ایشان نبود چرا که آقای رفسنجانی پیش از این هم به موضوع یاد شده پرداخته و با این پاسخ منطقی و قانونی روبرو شده بود که نوه محترم حضرت امام(ره) تنها به علت خودداری از حضور در آزمون خبرگان موفق به کسب احراز صلاحیت نشده است. بنابراین اظهارات دیروز ایشان را باید در نقطه‌ای دیگر و بیرون از ماجرای عدم احراز صلاحیت آقای سیدحسن خمینی، ریشه‌یابی کرد. اما در کدام نقطه؟!
اخبار موثقی در دست است و برخی از مدعیان اصلاحات نزدیک به جناب هاشمی نیز بر آن مهر تائید زده‌اند که فرزند محترم یادگار امام(ره) قصد نامزدی برای مجلس خبرگان را نداشته‌اند و ثبت‌نام ایشان با اصرار فراوان جناب رفسنجانی صورت پذیرفته بود. آقای سیدحسن خمینی برای شرکت در آزمون خبرگان نیز آماده بود ولی برخی از خبرها حاکی از آن است که جناب هاشمی‌رفسنجانی مانع حضور ایشان در آزمون شده بود که خبر دوم یعنی ممانعت آقای هاشمی از شرکت آقای سیدحسن خمینی در آزمون اگر هم صحت نداشته باشد - که دارد - تغییری در صورت مسئله نمی‌دهد و می‌توان حدس زد - و طبیعی نیز هست - که نوه محترم حضرت امام(ره) آقای رفسنجانی را در ماجرای ترغیب ایشان به ثبت‌نام برای خبرگان و در نتیجه عدم احراز صلاحیت به دلیل عدم حضور در آزمون، مقصر تلقی کرده و از جناب هاشمی تکدر خاطر داشته باشد. از این روی می‌توان نتیجه گرفت که آقای هاشمی رفسنجانی به خاطر پروژه‌ای که در این ماجرا طراحی کرده بود، خود را به بیت شریف حضرت امام(ره) بدهکار! بداند که صد البته بدهکار نیز هست. با این حساب، اظهارات دیروز آقای هاشمی رفسنجانی، تغییر جایگاه طلبکار و بدهکار است و ایشان به جای آن که خود را بدهکار بیت شریف امام راحل(ره) بداند و از بیت معظم‌له پوزش بخواهد، شورای نگهبان را بدهکار بیت حضرت امام معرفی کرده است و حال آن که شورای محترم نگهبان دقیقا مطابق قانون و نظر مبارک و بارها اعلام شده حضرت امام(ره) عمل کرده و از این جهت نه فقط بدهکار بیت معظم‌له نیست بلکه به دلیل اجرای قانون و پیروی از رهنمودهای صریح حضرت امام(ره) می‌تواند و باید مورد تقدیر بیت شریف امام راحل(ره) نیز باشد چرا که اتهام ناخشنودی بیت حضرت امام(ره) از حرکت شورای نگهبان در مسیر تعریف شده آن حضرت، اهانت به بیت محترم حضرت امام(ره) است و اکنون باید از جناب هاشمی رفسنجانی پرسید، شما به بیت امام(ره) بدهکارید یا شورای نگهبان؟! و صدالبته پرسش‌های دیگری نیز از جناب ایشان در میان است، از جمله آن که؛ چرا در فتنه 88 هنگامی که فتنه‌گران تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره و لگدمال کردند، شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! سر دادند، کلمه اسلامی را از نام جمهوری اسلامی ایران حذف کرده و خط زدند و دهها جنایت مشمئزکننده دیگری که مرتکب شدند، جناب هاشمی رفسنجانی نسبت به حفظ حرمت امام راحل(ره) احساس مسئولیت نکرده و لام تا کام در محکومیت آن اقدامات نفرت‌انگیز سخن نگفتند؟! و...
درباره بخشهای دیگر اظهارات دیروز آقای هاشمی رفسنجانی نیز گفتنی‌های دیگری هست که در گزارش امروز کیهان به مواردی از آن اشاره شده است.
حسین شریعتمداری