kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* اعضای محترم شورای نگهبان هزاران شهید برای حفظ انقلاب و اسلام، مصادیق «فمنهم من قضی نحبه» شد و شما اکنون در پیشاپیش صفوف مصادیق و «منهم من ینتظر» هستید. همواره در این پیکار مقدس برای خدا «لا یخافون لومهًْ لائم» باشید که جز« احدی‌الحسنیین» در انتظار شما نیست. انتخابات پیش رو از بزنگاه‌های امتحان الهی برای ملت و شورای نگهبان است.
4799---0918
* در مصاحبه رئیس‌جمهور با همتای ایتالیائی خود در رم، ضمن اشاره به نیاز طرفین به تعامل بیشتر، اشاره ای هم به فقر برخی خانواده‌ها و نیاز مبرمشان به نان شب کرده و گفتند با این معضل، آنها به کتابخوانی و امور فرهنگی روی نمی‌آورند! که وظیفه ایجاب می‌کند این گونه معضل‌ها رفع گردد. سؤال اینجاست که چه ضرورتی برای طرح این موضوع که بیشتر جنبه تبلیغات انتخاباتی دارد در جلسه با همتای خود در کشور بیگانه وجود داشت؟! آیا طرح مشکلات درون هر کشور در چنین نشست‌هایی نقطه ضعف دیپلماسی نیست؟ مشاورین همراه چرا دقت لازم را ندارند.
طالعی
* آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند ما در بحث هسته‌ای به اهداف خود رسیدیم! آیا برچیدن سانتریفیوژها، خارج کردن قلب راکتور اراک و خارج شدن اورانیوم غنی‌شده از کشور به اهداف خود رسیدن است؟!  هزینه‌های سنگین برجام چون تیری است بر قلب هر ایرانی غیرتمند. دیگر نمک به این زخم‌ نپاشند.
سوری
* کشور ما خود یکی از صادرکنندگان سموم و کودشیمیایی در جهان است. مگر حضرت آقا نفرمودند که به جز کالاهایی که مشابه آن در ایران یا دیگر کشورها پیدا نشود آن هم صرفا برای داروهای حیاتی بیماران صعب‌العلاج و قطعات ضروری از آمریکا نباید چیزی وارد کنیم. حال اینکه آقایان این قدر اصرار بر واردات از آمریکا دارند واقعا جای سؤال است.
3866---041
* پشت وزیر راه و شهرسازی به کجا گرم است که این قدر اصرار بر منحل کردن سازمان حمایت از مصرف‌کننده و عدم درج قیمت بر روی کالاها دارد. اصلا در حوزه مسئولیت ایشان چه کالایی به فروش می‌رسد!
6840---0919
* تحلیل پایگاه گلوبال ریسرچ درباره برجام دارای چند نکته حائز اهمیت است. اذعان این پایگاه به مسئله تحریم‌های موشکی آمریکا بر ضد ایران به خوبی از نگاه خدعه‌گرانه آمریکا به برجام در جهت تضعیف توان بازدارنده انقلاب اسلامی در منطقه حکایت دارد. خود این پایگاه اذعان کرده است که آمریکا اصولا دنبال صلح نیست و دنبال حاکم کردن‌ هارمونی شیطانی خود در کل دنیاست. با این وصف چرا برخی از افراد و روزنامه‌های زنجیره‌ای در داخل دنبال بزک کردن چهره شیطان بزرگ هستند باید درباره آن‌ها بررسی کرد.
0291---0918
* از روزنامه کیهان که برای ما روشنگری می‌کنند کمال تشکر را دارم این روزنامه‌ را با یک روزنامه دولتی مقایسه می‌کردم که صحبتهای سخنگوی قوه قضائیه را سانسور کرده بود و در مورد پرونده کرسنت حتی یک کلمه هم ننوشته بود! به نظر دولتی‌ها اگر کیهان نبود ما حق نداشتیم مثل این خبر را داشته باشیم! چرا دانستن را از مردم دریغ می‌کنند؟
3981---0263
* از روزنامه کیهان کمال تشکر را داریم حداقل واقعیت‌های جامعه و نقدها را از این روزنامه می‌خوانیم الان وضعیت معیشتی توده مردم مهم‌تر است یا خرید هواپیما؟ این پولهای اندک در این شرایط باید به جیب غربی‌ها برود؟
2580---0912
* نماینده‌ای که گفته بود اشکالی ندارد یک مجلس اپوزیسیون نظام تشکیل شود، فقط باید خود را به یک روان‌پزشک معرفی کنند.
یک دبیر
* از اخبار بیست و سی شبکه دوم سیما ماجرای مجلس ششم پخش شد که واقعاً درس‌آموز بود. با خسارت‌هایی که کشور از مجلس ششم دیده باید هوشیار بود که مجلس آینده به چنین سرنوشتی دچار نشود.
5790---0913
* اگر رئیس جمهور پاسخ وزیر خارجه کریه‌المنظر شیطان بزرگ را ندهد که گفته دستگیری تفنگداران مورد تأیید دولت روحانی نیست، به عزت اسلامی، انقلاب و اتحاد کشور جفا کرده است.
6858---0919
* اینکه کری برای مفقود شدن چند تبعه آمریکایی در عراق با ظریف تماس گرفته و درخواست کمک می‌کند و او نیز وعده همکاری می‌دهد چه توجیهی دارد؟ مگر حضرت آقا نفرمودند ما به غیر از برجام هیچ مذاکره‌ای در هیچ زمینه‌ای با شیطان بزرگ نداریم؟! این تخلف وزارت امور خارجه در پسابرجام شبهات زیادی ایجاد می‌کند و نتایج برجام را بیشتر زیر سؤال می‌برد. مردم بیش از این نمی‌توانند نظاره‌گر این تخلفات باشند.
0210---0912
* علی‌رغم اقرار مسئولین بر رکود در کشور چه تحولی در زندگی امثال من رخ داده که با یک مغازه اجاره‌ای لوله‌کشی در شهر ری مالیات سال 91 من از چهارصد هزار تومان بدون کار کارشناسی و ممیزی با جهش سرعت نور به یکباره به چهارمیلیون و سیصد و شصت و پنج هزار تومان رسید؟! انتظار می‌رود در افزایش قیمت‌ها طوری عمل شود که باعث سکته قلبی مالیات دهندگان نشود و قابل هضم هم باشد نه به یکباره با افزایش ده برابری رو به رو شوند.
ابوالحسن سلیمی - تهران
* از آقای سیف می‌پرسم با مسدود کردن مؤسسه ثامن‌الحجج سپرده‌گذاران چه گناهی دارند که باید متضرر شوند؟ مشکل سپرده‌گذاران چگونه رفع می‌شود؟
8303---0918
* در مهر ماه 93 بازنشسته شده‌ام با گذشت 9 ماه از بازنشستگی خود در خرداد 94 تنها 25 درصد پاداش خود را دریافت کردم. علی‌رغم گذشت 16 ماه از تاریخ بازنشستگی هیچ خبری از پرداخت 75 درصد باقیمانده نیست. چطور برای خالی کردن انبار شرکت‌های خودروسازی وام‌های 25 میلیونی به مردم داده می‌شود ولی از پرداخت حق و حقوق فرهنگیان طفره می‌روند؟!
دبیر بازنشسته- اردبیل
* از شهردار محترم تهران درخواست می‌شود برای اشاعه فرهنگ نماز در جامعه هنگام اقامه نماز در 3 نوبت صبح، ظهر و شب پارکینگ‌های اطراف مساجد به ویژه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به صورت رایگان در اختیار کسانی که خود را برای اقامه نماز اول وقت به این حرم مطهر می‌رسانند قرار دهند. در حال حاضر اگر کسی خود را موظف به اقامه نماز در سه نوبت کند باید حداقل روزی سه هزار تومان پول پارکینگ پرداخت کند.
صادقی- شهر ری
* اداره گاز شهرستان نکا در مازندران گاز شهری اهالی روستای خورشید را به دلیل بدهی قطع کرده در حالی که دولت کاری با بدهکاران میلیاردی بانک‌ها ندارد.
7911---0939
* کارمند بازنشسته شرکت برق تهران هستم. تأمین اجتماعی اعلام کرد که برای تکمیل فرم آتیه‌سازان به خیابان آیت‌الله کاشانی مراجعه کنید. هنوز آدرس جدید را یاد نگرفته بودیم اعلام شد به منطقه گلدیس مراجعه شود و پس از مدتی مجدداً خیابان ستارخان را اعلام کردند! ما بازنشستگان دهه 80 زندگی، چگونه توانائی این تغییر و تحولات و رفت و آمدها را داریم؟ انتظار می‌رود امکانات سهل‌تری برای امثال ما در نظر بگیرند و ما را در این شهر پر دود و پر ترافیک روانه معابر و خیابانها نکنند و حقوق ما را هم از هشتم هر ماه به 23 هر ماه تغییر ندهند!
آب پیکر
* یک شهروند مشهدی و معلول جسمی- حرکتی هستم. در ملاقاتی که برای پیگیری مشکل مسکن و بیکار بودنم با استاندار خراسان رضوی داشتم قرار شد مبلغ 40 میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق اوقاف و بهزیستی به بنده کمک شود و همچنین به کارگیری بشوم ولی تا امروز به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. تکلیف چیست؟
اسدی
* اپراتور همراه اول یک پیام چند جمله‌ای را به چند پیام جداگانه تقسیم و ارسال می‌کند به گونه‌ای که از حاصل کار هیچ چیز متوجه نمی‌شویم.
2660---0913