kayhan.ir

کد خبر: ۶۶۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

جزئیات حمله موشکی انصارالله به مأرب منتشر شد /از هلاکت ده‌ها فرمانده خارجی تا انهدام 12 هواپیمای جنگی


یک فرمانده  جنبش انصارالله با ارائه جزئیات کامل حمله موشکی روز یکشنبه ارتش یمن به پایگاه متجاوزان در مارب اعلام کرد، در این حمله بیش از 120 متجاوز از جمله 46 مزدور سعودی، 11 افسر اماراتی، 9 افسر سعودی و 11 فرمانده خارجی به هلاکت رسیدند و 12 هواپیمای جنگی نیز به طور کامل منهدم شدند.
پس از آنکه نیروی موشکی ارتش یمن صبح یکشنبه با موشک بالستیک «توشکا»، پایگاه «البیرق» در استان مارب (واقع در شرق یمن) را هدف قرار داد دیروز انصارالله جزئیات کامل این حمله منتشر کرد که نشان می‌دهد این حمله را دقیق موشکی نیز ضربه بزرگی به ائتلاف سعودی وارد کرده است.  به گزارش فارس، «علی الحوثی» از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، یگان موشکی یمن با شلیک یک فروند موشک توشکا به اتاق عملیات نیروهای متجاوز علیه یمن در مارب بیش از 120 متجاوز و مزدور را از ملیت‌های مختلف به هلاکت رساند. وی افزود:«46 مزدور سعودی، 11 افسر اماراتی، 9 افسر سعودی و 11 فرمانده خارجی از کارشناسان حوزه جنگ وابسته به شرکت آمریکایی «بلک واتر» نیز در این شلیک کشته شده‌اند.» فرمانده انصارالله تاکید کرد:«در این حمله اتاق هدایت هواپیماهای بدون سرنشین سعودی‌ها در مقر فرماندهی البیرق نیز با همه اعضای آن از جمله کارشناسان آمریکایی و انگلیسی و تنی چند از مزدوران بلک واتر به کلی نابود شد.» «الحوثی» گفت: «شش هواپیمای آپاچی، 2 هواپیمای بلاک هوک و چهار هواپیمای بدون سرنشین مجهز به موشک نیز در این عملیات منهدم شدند و اتاق کنترل و تماس با ماهواره‌های جاسوسی و هواپیماها نیز کاملا تخریب شد.»
این سومین باراست که ارتش وکمیته‌های مردمی باموشک بالستیک «توشکا» مقرهای متجاوزان و مزدوران را در خاک یمن مورد حمله قرار می‌دهند. نخستین این حملات درچهارم سپتامبرسال گذشته(14 شهریور) بود که براثر آن، مقر متجاوزان در منطقه «صافر» دراستان مارب هدف قرارگرفت و 189 متجاوز کشته شدند. در دومین حمله نیروهای یمنی با موشک توشکا در 14 سپتامبر سال گذشته(24 شهریور) نیز، مقر فرماندهی متجاوزان در «باب المندب» هدف قرار گرفت و در پی آن 157 نفر به هلاکت رسیدند.
انتقام از مردم
از سوی دیگر، بر اثر حملات متجاوزان سعودی به منطقه «مران» در استان «صعده» و «صنعا» پایتخت یمن، 40 نفر شهید و 25 نفر دیگر زخمی شدند.  در جریان این حملات 14 نفر از اعضای یک خانواده در استان «صعده» هم به شهادت رسیدند.