kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

داعش برای توقف عملیات ارتش سوریه 300 غیرنظامی را قتل‌عام کرد

تروریست‌های «داعش» که در هفت جبهه از مقابل ارتش سوریه در حال عقب‌نشینی هستند، در «دیرالزور» 300 غیرنظامی را قتل عام کردند و 400 نفر را هم به گروگان گرفتند.


رسانه‌های سوری از نبرد سنگین ارتش سوریه در هفت جبهه علیه داعش خبر می‌دهند؛ استان‌های حلب، لاذقیه، دیرالزور، ادلب،  حماهًْ و مناطق غوطه شرقی و غوطه غربی این روزها شاهد درهم شکستن مواضع گروه‌های تروریستی و پیشروی ارتش است.
در استان حلب تروریست‌ها پیش از آنکه نیروهای دولتی از راه برسند، شهر «الباب» در شرق شهر حلب را تخلیه کردند و چهار روستا نیز توسط نیروهای دولتی آزاد شدند. این درحالی است که در استان حلب، ارتش خود را برای بزرگترین عملیات یعنی آزادسازی شهر حلب آماده می‌کند. هم‌اکنون بخش شرقی این شهر در اشغال تروریست‌هاست و ارتش نیز در بخش غربی حلب مستقر است. حلب دومین شهر بزرگ سوریه است و از آن تحت عنوان «پایتخت اقتصادی» نام برده می‌شود. در بقیه استان‌های ذکر شده نیز پیشروی ارتش ادامه دارد.
این پیروزی‌های جدید به خصوص در استان‌های حلب و لاذقیه به‌گونه‌ای است که میان تروریست‌ها و ترکیه شکاف می‌اندازد و بدین ترتیب، مسیر لجستیکی میان آن دو درحال قطع شدن کامل است.
در استان مرزی «لاذقیه» نیز پیشروی ارتش همچنان ادامه دارد و مهم‌ترین دستاورد ارتش در این استان هم قطع خطوط تدارکاتی ترکیه برای تروریست‌هاست.
در همین حال، از دیرالزور در شرق سوریه خبر رسیده، تروریست‌های داعش پس از اشغال روستای «البغیلیه» در حومه شهر دیرالزور، حدود 300 تن از سالخوردگان، زنان و کودکان این روستا را به شیوه‌های فجیعی مثل به صلیب کشیدن و سر بریدن، قتل عام کردند. خبرها از دیرالزور همچنین حاکی است، عناصر داعش حدود 400 غیرنظامی را هم به گروگان گرفتند. البته، نیروهای دولتی بعداً توانستند تروریست‌ها را از این روستا خارج کنند.
در همین حال، «وائل الخلقی» نخست‌وزیر سوریه، کشتار در دیرالزور را محکوم کرده و آن را اقدامی «بزدلانه» و «وحشیانه» خوانده است. وی کشورهای حامی تروریست‌های فعال در سوریه را نیز در جنایات آنها شریک دانست.
از سال 2013 تاکنون بخش اعظم استان دیرالزور و چاه‌های نفتی آن در اشغال تروریست‌هاست.
سایر رویدادها
* «رائول کاسترو»، رئیس‌جمهور کوبا، حمایت مجدد خود را از ملت سوریه در برابر توطئه‌های امپریالیسم و صهیونیسم جهانی اعلام کرد.
* دولت آنکارا از برلین خواست حضور نظامی آلمان را در سوریه تقویت کند.
* ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، علیه اظهارات وزیر دفاع فرانسه مبنی بر اینکه جنگنده‌های روسی مواضع تروریست‌ها را هدف قرار نمی‌دهند، موضع گرفت و این اظهارات را تعجب‌آور و غیرقابل قبول دانست.