kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
خروجی مجمع سالانه فدراسیون فوتبال مشخص شد

تعویق اصلاح اساسنامه، برگزاری انتخابات در سال 95

مجمع سالانه فدراسیون فوتبال در شرایطی عصر روز گذشته برگزار شد که در مهمترین نتیجه آن اصلاح نشدن اساسنامه جدید و تعیین زمان برگزاری انتخابات در سال 1395 بود.

سرویس ورزشی-

مجمع سالانه فدراسیون فوتبال روز گذشته از ساعت ۱۴ بطور رسمی در محل آکادمی ملی المپیک با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال است آغاز شد. بررسی اصلاحات اساسنامه فدراسیون فوتبال در دستور کار این مجمع قرار داشت اما در پایان با نظر اعضا به تعویق افتاد.
ناظران مجمع انتخاب شدند
در بخش ابتدایی این مجمع ناظران انتخاب شدند که براین اساس محمدرضا غفاری، کریم بهرامی، عبدالمجید دبیده، آبختی سنجابی و صمد نورتاش به عنوان ناظر کار نظارت را بر عهده خواهند داشت. بعد از انتخاب ناظران، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در این جلسه گفت: مجمع را با حضور ۶۵ عضو از ۷۴ عضو مجمع آغاز می‌کنیم. وی با اشاره به موفقیت‌های فدراسیون فوتبال در یکسال گذشته، گفت: ما در فوتسال، فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتبال زنان در رده نخست آسیا هستیم. حتی جزو سه فدراسیون برتر کنفدراسیون فوتبال آسیا بودیم که بنا به دلایل خاصی در این بخش انتخاب نشدیم. رئیس فدراسیون فوتبال افزود: باید از وزیر ورزش تشکر کنم که حمایت‌های خوبی از ما داشته است. همینطور باید از هیئت‌های فوتبال هم تشکر کنم.
اعتراض سرپرست پرسپولیس به گزارش مالی
بعد از صحبت‌های علی کفاشیان، مسئول مالی فدراسیون فوتبال گزارش مالی را ارائه کرد که این گزارش واکنش‌های مختلفی را بین اعضا داشت. یکی از معترضان به این گزارش علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس بود. بعد از طاهری منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت هم در ادامه مجمع، گفت: طبق قانون مجمع گذشته هم تایید کرده است و فیلمش هم موجود است که هم کار حسابرسی و بازرسی باید در دو شرکت جدا از هم باشد. این موضوع در اساسنامه هم آمده است ولی با اینکه از مجمع قبل خیلی وقت گذشته است ولی هنوز می‌بینیم یک شرکت این کار را می‌کند. وی همچنین علیه حسابرس موضع گرفت و  گفت: شما مستقل عمل نمی‌کنید.این صحبت با انتقاد سه ناظر مجمع مواجه شد ولی مدیرعامل نفت ادامه داد: کار شما اشتباه است و باید گزارش حسابرسی ابطال بشود. این صحبت با مخالفت کفاشیان روبرو شد.
گودرزی: پیشنهاد ما مصوب شود
 سالی ۳۰۰ میلیارد به فوتبال می‌رسد
سخنران بعدی مجمع، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان بود، وی درابتدای صحبت هایش عنوان داشت: من برای شما یک خبر خوب دارم و یک خبر بد. خبر بدم در مورد درگذشت جواد رفوگر است و خبر خوبم هم این است که حسین آبشناسان پس از چند عمل جراحی وضعیت بهتری پیدا کرده است. وزیر ورزش در ادامه صحبت هایش از یک پیشنهاد برای حل مشکل پخش تلویزیونی خبر داد و گفت: من به دولت چند پیشنهاد داده ام که یکی از آنها مربوط به حق پخش تلویزیونی است. در صورتی که این لایحه در مجلس به تصویب برسد طبق برآوردی که من کرده ام حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در سال به فوتبال کمک خواهد شد که بخشی از مشکلات را حل می‌کند.محمود گودرزی خاطرنشان کرد: من از مجلس محترم خواهش می‌کنم که به سرعت این پیشنهاد را تصویب کند قبل از اینکه صداوسیما علیه این پیشنهاد موضع گیری کند. وزیر ورزش تاکید کرد: ما باید از شایعاتی که می‌تواند چهره ورزش را خدشه‌دار کند جلوگیری کنیم. ما در سیستمی هستیم که نباید چهره‌مان پنهان شود و شخصیت حقیقی ما از شخصیت حقوقی ما جدا نیست. در مجموع نباید طوری عمل کنیم که شائبه برانگیز باشد.
واگذاری ساختمان‌ها به استقلال و پرسپولیس
 شفاهی رای آورد
در ادامه این مجمع برای واگذاری ساختمان‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به آنها از اعضای مجمع به صورت شفاهی رای گیری شد که ابتدا همه به این امر رای مثبت دادند اما بعد از اعتراض چند عضو مجمع قرار شد رای گیری به صورت کتبی انجام شود و در پایان اعضای مجمع نسبت به واگذاری ساختمان‌ها به استقلال و پرسپولیس رای منفی دادند.
شکایت فدراسیون فوتبال از صداوسیما
مشکل حق پخش تلویزیونی یکی از موارد مورد بحث در مجمع دیروز فدراسیون فوتبال بود که با یک تصمیم همراه شد. پس از بررسی‌های لازم  در نهایت اعضای حاضر در مجمع تصویب کردند تا  از صدا و سیما به خاطر عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی و طلب ۲۲ میلیارد تومانی شکایت کنند.
اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال
 از دستور کار خارج شد
یکی از دستور جلسات مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال بررسی اصلاحات اساسنامه این فدراسیون بود.  با این حال در جریان این جلسه، اصلاح اساسنامه از سوی اعضا رای نیاورد.علی کفاشیان در این خصوص گفت: برای اینکه بتوانیم اساسنامه فدراسیون فوتبال را با اساسنامه جدید فیفا تطبیق بدهیم از اعضای مجمع فرصت گرفتیم تا بعد از هماهنگی اساسنامه با اساسنامه فیفا، آنرا در مجمع بعدی در سال آینده مطرح کنیم.
برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون در زمانی نامشخص
در پایان مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال زمان برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون که قرار بود اسفندماه سالجاری برگزار شود به سال آینده موکول شد. قرار بر این شد که هیئت رئیسه فدراسیون در مورد زمان برگزاری انتخابات تصمیم گیری کند. به این ترتیب علی کفاشیان تا پایان سال قطعا رئیس فدراسیون خواهد ماند و در ابتدای سال 95 هم باید منتظر مشخص شدن زمان انتخابات جدید فدراسیون باشد.