kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

کوتاه از انتخابات


تاکید بر وحدت اصولگرایان در نشست سه‌جانبه
دبیران کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعیت انسجام اسلامی در نشستی سه‌جانبه بر ضرورت وحدت اصولگرایان برای دستیابی به نتیجه مطلوب در انتخابات سال جاری تاکید کردند.
در این نشست حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با ارائه تحلیلی از شرایط بین‌المللی و صف‌آرایی‌های داخلی برای انتخابات پیش‌رو گفت: خوشبختانه شورای همگرایی و شورای ائتلاف اصولگرایان حرکت خوب و رو به جلویی داشته‌اند که اقدامات صورت گرفته را مثبت ارزیابی می‌کنم.

انصراف عارف بر اساس مرامنامه‌ شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان
حمیدرضا عارف پسر محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: برای جلوگیری از اختلاف اصلاح‌طلبان از دور انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه یزد انصراف دادم. وی افزود: این انصراف من طبق مرامنامه‌ای بود که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نظر گرفته بود و اینجانب هم در همین راه گام برداشتم چرا که معتقدم برای اینکه کاری را صورت بدهیم نیاز نیست حتما بر مسند قدرت باشیم.

اصلاح‌طلبان و مجلس ششمی‌ها
عمر مردم را هدر ندهند
وحیده طالقانی نماینده مجلس ششم و دختر آیت‌الله طالقانی در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به انتخابات مجلس دهم و تلاش برخی اصلاح‌طلبان تندرو و مجلس ششمی‌ها برای ورود به بهارستان خاطرنشان کرد: آنها (مجلس ششمی‌ها) تشریف بیاورند تا ببینیم دیگر چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه شاهکاری خواهند کرد؟! البته نباید عمر مردم را هدر داد و باید بدانیم که خداوند ناظر بر اعمال ماست.
وی با اشاره به لزوم سلامت و توانایی جسمی مطلوب کاندیداهای مجلس برای عملکرد بهتر، درباره حضور اعظم طالقانی در این انتخابات گفت: درست نیست افراد با این وضع جسمی کاندیدا شوند،‌ اگر نمایندگان مجلس بخواهند مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند،‌ باید از سلامت جسمی کامل و کافی برخوردار باشند. این نماینده مجلس ششم در پایان اخلاص، صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین رویکرد‌های مجلس دهم عنوان کرد.