kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
مومنی شریف:

علاقه‌مندی جوانان به ادبیات ایثار و شهادت بیش از گذشته شده است(اخبار ادبی و هنری)

رئیس حوزه هنری در نشست خبری کنگره بزرگداشت نویسندگان و شاعران شهید«ترنم پرواز» گفت: خوشبختانه ادبیات ایثار و شهادت، امروز نسبت به گذشته علاقه‌مندان زیادی پیدا كرده و مردم و جوانان ما به این ادبیات تعلق خاطر زیادی پیدا كرده‌اند.



محسن مومنی‌شریف در این نشست خبری افزود: در مراسم «ترنم پرواز» كه در حوزه هنری برگزار می‌شود بسیاری از فعالان این ادبیات و جمعی از هنرمندانی كه از خانواده‌های شهدا هستند و در زمینه‌های ادبی مربوط به ایثار و شهادت فعالیت می‌كنند تجلیل خواهند شد. خوشبختانه امروز خانواده‌های شهدا و فرزندان شاهد جریانی را در ادبیات و هنر كشور رقم زده‌اند كه بسیار ارزشمند است. علیرضا قزوه دبیر كنگره «ترنم پرواز» نیز با بیان اینكه این برنامه روز پنج‌شنبه 24 دی‌ماه از ساعت 17:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود، افزود: ابتدا به هفت شهید رسیدیم كه شهید حبیب غنی‌پور هم در بین آن‌ها بود، ولی چون قرار شد از این شهید عزیز در برنامه پایانی كنگره سراسری تجلیل شود، ما اسم ایشان را از تجلیل‌شوندگان در برنامه «ترنم پرواز» بیرون آوردیم. بدین ترتیب قرار است از شش شهید در سه رشته شعر و ادبیات داستانی و نثر ادبی تجلیل كنیم که شهید مجید حداد عادل و شهید احمد زارعی در زمینه شعر تجلیل خواهند شد و شهید یوسف ملك شامران، شهید علیرضا شاهی، شهید حسن جعفر بیگلو در حوزه داستان و شهید احمدرضا احدی در حوزه نثر ادبی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه در كنار این شهدا از پنج چهره خدمت‌گزار به ادبیات شاهد و ادبیات ایثار و شهادت با عنوان «شاعران خادم الشهدا» هم تجلیل خواهد شد، این افراد را به این ترتیب معرفی کرد:نصرالله مردانی، قاسم سروی‌ها، حبیب الله معلمی،ابوالفضل سپهر و استاد حمید سبزواری.
قزوه همچنین از بزرگداشت شاعران وابسته به خانواده شهدا خبر داد و گفت: مرتضی امیری اسفندقه حمیدرضا حامدی و هادی خورشاهیان در این بخش مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.