kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
امام جمعه قم:

عربستان در قطع روابط با ایران دچار خطای راهبردی شد

امام جمعه قم گفت: عربستان با قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران مرتکب خطای بزرگ و راهبردی شده است.

قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان حضرت معصومه(س) برگزار شد، افزود: به مقامات ریاض می‌گویم که این قطع رابطه خواست عموم مردم ایران است و این ملت با هیچ کشوری شوخی ندارد. وی دنباله روی چند کشور از عربستان را مایه تمسخر آنها در جهان دانست و خطاب به آل‌سعود گفت: بحرین در اشغال شماست و کشوری مانند جیبوتی از سر نیاز به دنبال شما می‌دود. اینها افتخاری برای عربستان ندارد بلکه نشان دهنده شأن اندک ریاض در منطقه است. خطیب جمعه قم با اشاره به قطع رابطه کشورهای اروپایی با ایران در دهه 70 خطاب به آل‌سعود تصریح کرد: دنیا مشاهده کرد آنهایی که از شما بزرگتر بودند و سفیرانشان را از ایران فراخواندند پس از مدتی شرمسارانه از تهران خواستند تا اجازه دهد سفیران آنها به ایران باز گردند و رهبری و ملت ایران کریمانه آنها را بخشیدند شما هم تا دیر نشده بازگردید ملت ایران شما را هم می‌‌بخشند. امام جمعه قم حمله به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در مشهد را مورد توجه قرار داد و گفت: این کار انقلابیون ما نیست و آنها بهانه به دست دیگران نمی‌دهند، ما نمی‌خواهیم اینگونه عمل شود به همین دلیل دستگاه قضایی هم کار خود را دنبال می‌کند چون این کارها در شان نظام اسلامی نیست.
حسینی بوشهری سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این شورا ظرفیت مهمی برای مهندسی فرهنگی کشور است؛ تقاضای ما از اعضای شورای انقلاب، رصد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه و تصویب قوانین متناسب با آ‌نها و همچنین پیدا کردن ضمانت اجرایی برای آن قوانین است.
امام جمعه قم در پایان با گرامیداشت قیام 19 دی و سالروز شهادت احمدی روشن از شهدای هسته‌ای کشور گفت: دشمن بداند که با ترور نخبگان ایرانی قادر نخواهد بود مسیر پیشرفت ملت ایران را سد کند.