kayhan.ir

کد خبر: ۶۵۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

یک فیلم نژادپرستانه صهیونیستی بر پرده سینماهای تهران(اخبار ادبی و هنری)


از امروز یک فیلم سینمایی محصول 2014 آمریکا بر پرده 4 سینمای تهران اکران می‌شود. فیلمی از یک کارگردان اولی و گمنام آمریکایی که تا پیش از این، طراح گرافیکی یا دستیار فیلمبردار در برخی تولیدات درجه2 و 3 آمریکایی بوده است! فیلمی که نه تنها از سوی تماشاگران استقبال نشد و در آخر لیست فروش فیلم‌های سال قرار گرفت بلکه تقریبا در هیچ جشنواره و فستیوالی هم موفقیت بدست نیاورد!!
با توجه به اینکه قرار بوده با نمایش برخی فیلم‌های ارزشمند خارجی، علاوه بر آشنایی مخاطب ایرانی با سینمای مطرح دنیا، دیدگاه سینمایی آنها نیز ارتقا یابد، معلوم نیست نمایش فیلم ضعیف و کم‌ارزشی مانند «کمپ ایکس‌ری» چه توجیهی برای سازمان سینمایی می‌تواند داشته باشد؟!
از طرف دیگر موضوع فیلم درباره اسارت برخی مسلمانان به عنوان تروریست در زندان مخوف گوانتانامو است که در این فیلم به صورت اردوگاهی راحت و استاندارد و بهداشتی تصویر می‌شود! که مراقبت و پذیرایی از زندانیان در بالاترین حد استاندارد حقوق بشری انجام شده است!! در حالی که زندانیان مسلمان بسیار پرخاشجو و وحشی نمایش داده می‌شوند!!
متاسفانه نقش شخصیت اصلی فیلم که یک تروریست عرب است را یک بازیگر بدظاهر ایرانی بازی کرده که در این فیلم سعی می‌کند با نگهبان زن بازداشتگاه ارتباط جنسی برقرار نماید. نگهبانی که از رفتار بعضا خشن و خشک سایر زندانبانان خشنود نیست و سعی می‌کند برخلاف مقررات با زندانی خود همصحبتی کند. اما در نظر وی (که قاعدتا بایستی نظر فیلمساز هم باشد) مناسب‌ترین نگاه به زندانیان بازداشتگاه، همان نگاه به حیوانات یک باغ وحش است!!
این برای نخستین بار نیست که نگرش نژادپرستانه و حیوانی به دیگران، در سینمای غرب و آمریکا ترویج می‌شود. در طول تاریخ سینمای هالیوود، همواره این نگرش حاکم بوده است. چند سال پیش نیز در فیلمی به نام «زندگی پای» همین نوع نگاه به آدم‌های دیگر به عنوان نگاه مثبت و انسانی به نمایش گذارده شده بود. نگاهی که دقیقا از متن تاریخی و کهن موسوم به «پروتکل‌های دانشوران صهیون» (سند راهبردی صهیونیست‌ها) می‌آید که در آن غیریهود را «گوییم» یا حیوان خطاب کرده است!!
در پایان لازم به یادآوری است اگر قوه محترم قضائیه به دلیل انتشار عکس‌های غیراخلاقی یک بازیکن فوتبال در فضای مجازی، وی را احضار و بازداشت می‌نماید، بد نیست نگاهی هم به تصاویری که از بازیگر ظاهرا ایرانی همین فیلم «کمپ ایکس‌ری» در فضاهای مجازی انتشار یافته، بیندازد!