kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
تناقض در اعلام یک خبر ساده

آلودگی هوا ،مدارس تهران و البرز را تعطیل کرد

مدارس شهر تهران، البرز و برخی از شهرستان‌های استان تهران به علت آلودگی هوا امروز تعطیل است.


به گزارش فارس، در پی آلودگی شدید هوا، کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا صبح دیروز تشکیل جلسه داد.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به مصوبات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسه مصوب شد فروش آرم طرح ترافیک تا پایان هفته متوقف شود.
به گفته محمد رستگاری، براساس مصوبات این جلسه، مسابقات ورزشی در فضای باز در روزهای یکشنبه و دوشنبه لغو می‌شود همچنین جهت خودداری از ورزش صبحگاهی در اماکن ورزشی عمومی باید اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.
وی به تشدید برخورد با ماشین‌های دودزا تا پایان هفته جاری توسط پلیس اشاره کرد و گفت: همچنین اورژانس تهران جهت خدمت‌رسانی به شهروندانی که ممکن است وضعیت خوبی نداشته باشند در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.
رستگاری افزود: ممنوعیت فعالیت‌ معادن شن و ماسه و کارخانجات آسفالت و فعالیت‌های عمرانی در محدوده شهرهای تهران، قم، ری و پاکدشت و همچنین بازنگری در شیوه‌نامه شرایط اضطرار توسط دبیرخانه کارگروه و پیشنهاد به مراجع ملی از دیگر مصوبات جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا بود.
بر اساس یکی از مصوبات این جلسه مقرر شد تعطیلی مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌ها برای امروز و ‌فردا با هماهنگی آموزش و پرورش اعلام شود.
تعطیلی یک روز یا دو روز؟
در حالی که اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه آیین‌ رونمایی از کتاب «دست‌نامه شهاب» ازتعطیلی یکشنبه و دوشنبه مدارس تهران به علت آلودگی شدید هوا خبر داد، ساعتی پس از انتشار این خبر، سخنگوی اداره آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: مدارس تمام مقاطع تحصیلی شهر تهران فقط یکشنبه 29 آذر تعطیل است.
مسعود ثقفی افزود: تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس در روزهای آینده به شرایط آلودگی هوا بستگی دارد و بررسی این موضوع در کارگروه اضطرار آلودگی هوا انجام می‌شود.
ثقفی گفت: هیچ‌گونه تصمیمی تاکنون در خصوص تعطیلی مدارس تا پایان هفته گرفته نشده است و هرگونه بررسی در این خصوص منوط به تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هواست.
آلودگی هوا، مدارس استان البرز را
هم تعطیل کرد
مدیر کل بحران استانداری البرز گفت: با توجه به آلودگی هوای استان البرز و ناسالم شدن آن برای تمامی گروه‌های سنی امروز و فردا تمامی مدارس استان البرز تعطیل شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهدی مهرور در حاشیه جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به گزارش هواشناسی مبنی بر آلوده و ناسالم بودن هوای استان البرز برای تمامی گروه‌های سنی با تشکیل جلسه اضطرار امروز و فردا کلیه مقاطع تحصیلی در استان البرز تعطیل اعلام شد.
وی تأکید کرد: البته مدارس شهرستان‌های طالقان و اشتهارد باز است و کلاس‌های درس در این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر تعطیلی مدارس در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و فردیس ادارات در این شهرستانها نیز دو ساعت دیرتر فعال می‌شوند.
مدیر بحران استانداری البرز گفت: در این راستا کلیه مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان امروز و فردا تعطیل خواهد بود.
وی افزود: با توجه به شرایط اضطرار هوا در استان البرز طرح زوج و فرد خودروها نیز در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس، از ساعت 15:30 تا 21:30 اجرایی خواهد شد.به گفته مهرور براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه فعالیت کلیه واحدهای تولیدی شن، ماسه و آسفالت و فعالیت‌های عمرانی توسط شهرداری‌ها نیز تعطیل است.
وی گفت: باتوجه به وضعیت اضطراری هوا در این استان مراکز درمانی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
تعطیلی مدارس برخی شهرستان‌های
استان تهران
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز گفت: تمام مقاطع تحصیلی شهرستان‌های ناحیه 1 و 2 ری، کهریزک، فشافویه، اسلامشهر و چهاردانگه به دلیل آلودگی هوا امروز یکشنبه تعطیل است.
مهدهای کودک شهرهای تهران،ری
 و اسلامشهر امروزتعطیل است
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشورهم از تعطیلی امروز مهدهای کودک شهرهای تهران، ری و اسلامشهر به دلیل آلودگی هوا، خبر داد.
ادارات استان تهران و دانشگاه‌ها تعطیل نیست
استاندار تهران  هم گفت: به دلیل آلودگی هوا تنها مدارس شهر تهران تعطیل است و ادارات استان و دانشگاه‌ها امروز دایر هستند.
گفتنی است هماهنگی بین ارگانهای مرتبط در مواقع خاص یا بحرانی کمترین توقع برای رفع مشکل و جلوگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند است، حال که شاهد هستیم در ساده‌ترین مورد که اعلام خبر تعطیلی مدارس تهران است ناهماهنگی و تناقض آن هم بین مسئولان یک اداره کل وجود دارد، آیا نباید نگران  بروز اتفاقات ناخوشایند در مواقع بحرانی و خاص به دلیل ناهماهنگی‌های وسیع‌تر باشیم؟