kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳
به دنبال پیروزی‌های نیروهای مسلح صورت گرفت

تظاهرات میلیونی در شهرهای سوریه به حمایت از ارتش و بشار اسد

همزمان با پیروزی‌های پی در پی نظامیان سوری علیه تروریست‌های فعال در این کشور، مردم سوریه در شهرهای مختلف این کشور به حمایت از ارتش تظاهرات میلیونی برگزار کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دیروز شهرها و مناطق مختلف سوریه شاهد تظاهرات بیش از یک میلیون نفر از شهروندان این کشور در حمایت از ارتش و دولت بود. تظاهرکنندگان در حالی که تصاویر «بشار اسد» و پرچم‌های سوریه را در دست داشتند، از عملیات ارتش علیه تروریست‌ها حمایت کردند و خواستار ادامه این عملیات تا ریشه‌کنی کامل تروریست‌ها شدند. این تظاهرات بزرگ توسط مردم مناطق و شهرهای «قدسیا»، «الدیماس»، «الصبوره»، «طرطوس»، «مصیاف»، و «الحفه» برگزار شد.
در تظاهرات بزرگ طرطوس، مردم مخالفت خود را با دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورشان اعلام کردند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات شهر الحفه نیز بر حمایت خود از دولت و ارتش سوریه تا پیروزی نهایی بر تروریسم تاکید کردند و رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس را مسئول ریخته شدن خون مردم سوریه دانستند.
تظاهرکنندگان سوری همچنین از بشار اسد خواستند در انتخابات آتی، بار دیگر نامزد ریاست جمهوری شود.
حمایت شهروندان سوری از دولت و نظامیان در حالی صورت می‌گیرد که ارتش ضربات کوبنده‌ای را متوجه تروریست‌ها کرده است؛ شدیدترین این عملیات در مجاورت مرزهای سوریه و اردن انجام گرفت؛ به گزارش تسنیم، نیروهای دولتی توانستند جلو نفوذ تروریست‌ها از اردن به «درعا»، «دیرالزور» و «حماه» را بگیرند و ده‌ها نفر از آنها را به هلاکت برسانند. در میان کشته‌شدگان یک سعودی و یک لیبیایی شناسایی شده‌اند.
همچنین، مراکز استقرار شبه نظامیان مسلح در مسیر بزرگراه بین‌المللی «معره النعمان» و «خان شیخون» توسط نیروهای دولتی درهم کوبیده شد.
خبرگزاری فارس نیز به نقل از «شرق الاوسط» گزارش داد، یک گردان از افراد مسلح که تحت حمایت آمریکا از خاک اردن وارد خاک سوریه شده بود، ناپدید شده است.
این گردان ماموریت داشت از ناحیه «غوطه شرقی» به دمشق حمله کند.
ناپدید شدن نفرات گردان مذکور باعث شد که نیروهای اطلاعاتی آمریکا در اردن به حال آماده‌باش درآیند.
در پی ضربات کوبنده ارتش سوریه به تروریست‌های فعال در این کشور، گروه تروریستی  داعش از عناصر وابسته به خود در عراق خواست این کشور را به مقصد سوریه ترک کنند و به کمک گروه‌های مسلح در سوریه بشتابند.
از مناطق مرزی سوریه و ترکیه نیز خبر رسید، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در گذرگاه مرزی «باب آل سلامه» 24 نفر کشته و 40 تن دیگر مجروح شدند. پیش از این داعش تهدید کرده بود که به چنین حمله‌ای در منطقه علیه دیگر گروه‌های تروریستی دست می‌زند. در ارتباط با هویت کشته‌شدگان و مجروحان گزارشی نرسیده است.
به گفته افراد جدا شده از داعش، فرماندهان این گروه بیشتر حملات خود را متوجه فرماندهان سایر گروه‌های رقیب می‌کنند.
سایر رویدادها
* دیپلمات‌های غربی فاش کردند، مقامات سعودی به دستور آمریکا بندر بن سلطان را از پرونده سوریه کنار گذاشتند و به جای او، «محمد بن نایف» را مسئول این پرونده کردند.
* پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ فاش کرد، عربستان و رژیم اسرائیل به طور مشترک عملیات تروریستی در سوریه را مدیریت و حمایت می‌کنند.
* به نوشته روزنامه  کویتی الرای، «احمد الاسیر» شیخ سلفی لبنانی، هم‌اکنون در منطقه القلمون  به سر می‌برد.