kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
با همکاری اطلاعاتی ایران و حزب‌الله

توطئه سقوط دمشق در نطفه خفه شد

توطئه عربستان و گروه تروریستی «جیش‌الاسلام» برای حمله به دمشق در دام اطلاعاتی حزب‌الله، ایران و سوریه گرفتار و با بمباران جنگنده‌های روسی خنثی شد.



به گزارش تسنیم، سعودی‌ها که از روند سرکوب تروریست‌ها در سوریه به شدت نگران شده‌اند، قصد داشتند با استفاده از عناصر تروریستی‌«جیش الاسلام» و از طریق مناطق «درعا» و «قنیطره» حمله گسترده‌ای به دمشق کنند و حکومت سوریه را براندازند. طبق گزارش‌های منتشر شده «زهران علوش» مزدور اصلی عربستان سعودی فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت. ابتدا تحرکات غیرعادی تروریست‌ها در مناطق «جوبر» و «حناحیه الاسد» توسط حزب‌الله شناسایی و در مرحله بعد با هماهنگی ارتش سوریه، توسط جنگنده‌های روسی، مواضع تروریست‌ها بمباران شدند. با این حمله، توطئه عربستان در نطفه خفه شد. به نوشته روزنامه لبنانی «السفیر»، رزمندگان حزب‌الله با شنود مکالمات و تماس‌های تلفنی سرکردگان جیش‌الاسلام درباره دریافت تعداد زیادی موشک «تاو» آمریکایی متوجه توطئه شدند و سپس، با مشاهده تحرکات غیرعادی، عملیات را شناسایی کردند.تسنیم از منطقه «ادلب» نیز خبر داد، نیروهای ارتش مخفیگاه‌های تروریست‌های «جیش الفتح» را در حومه شهر ادلب مورد حمله قرار دادند. در این حمله، 60 تروریست به هلاکت رسیدند و 12 دستگاه خودروی آنها نیز منهدم شد. بیشتر کشته‌شدگان، عضو دو گروه تروریستی «جبهه النصره» و «جند الاقصی» هستند. از منطقه «درعا» نیز خبر می‌رسد، نیروهای ارتش سوریه هفت فروند پهپاد را در آسمان شهر «ازرع» حومه شمالی درعا سرنگون کرده‌اند. این پهپادها به تروریست‌های مورد حمایت خارجی‌ها تعلق داشتند.
اظهارات بشار الجعفری
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اما، در شورای امنیت گفت: «حل بحران تروریسم، با اجرای کامل قطعنامه‌های این شورا و هماهنگی با دولت سوریه امکان‌پذیر است.» وی تصریح کرد:‌«اولویت برخی کشورها، بدنام کردن سوریه و همکاری با شیطان تروریسم است.»