kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

موضع بان‌کی مون نسبت به شهادت ۷ فلسطینی/ آشتی کنید!

دبیر کل سازمان ملل متحد در سفر به سرزمین اشغالی و گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی بی‌اعتنا به شهادت و مجروح‌شدن صدها فلسطینی از طرفین خواست آشتی کنند.
سرویس خارجی-

بان‌کی‌مون در سفر به سرزمین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و نسبت به استفاده مفرط از زور برای سرکوب فلسطینی‌ها در قدس هشدار داد.
وی اظهار داشت خشونت نه‌تنها به از بین رفتن امید و آرزوهای فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور خود می‌انجامد بلکه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را با فاجعه جدیدی رو به رو خواهد ساخت.
بان‌کی‌مون بر پایبندی سازمان ملل به راهکار تشکیل دو کشور تاکید کرد.
بنیامین نتانیاهو نیز در اثبات این ادعا که اسرائيل از قدرت سخت به صورت افراطی استفاده نکرده است اعلام کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان تاکنون اقدامات ما را محکوم نکرده است.
در بیستمین روز انتفاضه مبارک قدس، هفت جوان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری و نوارغزه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و آمار شهدای انتفاضه قدس به ۵۲ نفر افزایش یافت.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی روز سه شنبه دو جوان فلسطینی را در نزدیکی شهر الخلیل واقع در کرانه باختری به شهادت رساندند.
به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی مدعی شد که این دو جوان قصد اجرای عملیات ضدصهیونیستی را داشته‌اند.
در شهر بیت‌لحم نیز نظامیان اسرائیلی یک جوان 25 ساله فلسطینی را به ادعای این که قصد زیرگرفتن چندین شهرک‌نشین صهیونیست را داشته است به شهادت رساندند.
در مناطق دیگر کرانه باختری و غزه نیز سه فلسطینی به شهادت رسیدند که با شهادت آنان تعداد شهدای انتفاضه سوم تا روز سه‌شنبه به ۵۲ نفر رسیده است.
روز گذشته نیز سه صهیونیست در انفجاری که در یک خودرو درقدس اشغالی روی داد زخمی شدند.
انتفاضه سوم فلسطینی‌ها که به انتفاضه قدس مشهور است در حالی وارد بیست و یکمین روز خود شده است که رژیم صهیونیستی به فرار نظامیان خود مقابل فلسطینی‌ها اعتراف کرده است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به فرار نظامیان اسرائیلی مقابل فلسطینی‌ها گفت که به زودی تحقیقاتی در این خصوص به ویژه در مورد حادثه بئرالسبع انجام خواهد شد.
کمر اقتصاد اسرائيل شکست
روزنامه هاآرتص نوشت، حملات فلسطینی‌ها موجب خسارت سنگین به بازار بورس تل‌آویو شده است و همزمان با آن بهای سهام در خارج نیز کاهش یافته است.
هاآرتص افزود کاهش قابل ملاحظه شاخص اصلی بورس تل‌آویو موجب شد خسارت ناشی از آن به 1/4 میلیارد شیکل (362 میلیون دلار) برسد.
این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: تحولات اخیر موجب شده که شرکت‌ها و مؤسسات عمومی و مراکز تجاری و مدارس به طور بی‌سابقه‌ای به شرکت‌های امنیتی روی آورند.
گاف نتانیاهو
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت اسرائیل، تصویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد نتانیاهو در حال رصد اوضاع مرز نوار غزه با دوربین درپوش‌دار است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دوربین درپوش‌دار به بررسی اوضاع پرداخت و گفت همه‌چیز تحت کنترل است.
در سال 2007 نیز عمیر پرتز وزیر جنگ اسرائیل با دوربینی درپوش‌دار در حال رصد مواضع ارتش صهیونیستی بود.
سایر رویدادها
* شبکه تلویزیونی القدس در گزارشی اعلام کرد، گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در الخلیل در کرانه باختری رود اردن اعتصاب عمومی کردند.
* دولت توافق ملی فلسطین با افزایش اقدامات تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها خواستار تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی در این زمینه و محاکمه تل‌آویو شد.
* معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت فلسطین امروز با سلاح سرد صهیونیست‌ها را سردرگم کرده است.