kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

کودک یمنی: مرا دفن نکنید!

انتشار تصاویر و خبر شهادت یک کودک یمنی در حمله جنگنده‌های سعودی، در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی سبب اندوه و واکنش کاربران شده است.

جنایت‌های عربستان دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. کودکان از بزرگ‌ترین قربانیان حملات سعودی‌ها هستند که انتشار تصاویر برخی از آنها اشک را در چشمان بینندگان این تصاویر جمع می‌کند.
 اخیرا تصاویری از کودک یمنی شش ساله به نام «فرید شوقی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که روی تخت بیمارستان خوابیده است. این کودک یمنی در حمله جنگنده‌های سعودی در شهر تعز از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفته است. در این تصاویر این کودک یمنی با صدای آرام و آهسته و در حالی که اشک از چشمانش سرازیر است به پزشکان می‌گوید که «من را دفن نکنید»! این کودک یمنی چند روز پس از گرفتن این تصاویر به شهادت رسید.
از آن روز تاکنون هزاران یمنی در شبکه‌های اجتماعی درخواست کمک و نجات می‌کنند. اگر کفش‌های «آیلان» کودک سوری، ترجمان رنج و اندوه سوری‌ها بود، فریاد بی‌صدای «فرید» کودک یمنی از پزشکان،  و اینکه «خاکم نکنید» نیز ترجمان و خلاصه رنج و محنت یمن و یمنی‌هاست. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با جملات اندوهبار و حزن‌انگیز به این مصیبت واکنش نشان دادند.
تجمع پزشکان یمنی
پزشکان یمنی ضمن تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا، سکوت مجامع بین‌المللی در برابر فاجعه انسانی در یمن را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز تأکید کردند بیشتر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در استان‌های یمن بر اثر محاصره ظالمانه توسط عربستان از کار افتاده است. تجمع‌کنندگان تأکید کردند بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی یمن با کمبود شدید دارو مواجه هستند. تجمع‌کنندگان از سازمان ملل و همه سازمان‌های بشردوستانه خواستند به مسئولیت خود نسبت به توقف تجاوز و رفع محاصره که موجب بحرانی شدن اوضاع بهداشتی یمن شده است عمل کنند. آنها خواستار مداخله فوری برای نجات بهداشت و درمان یمن شدند.
عربستان در چند ماه گذشته با بمباران و محاصره یمن فاجعه بزرگ انسانی را در این کشور به وجود آورده است. حملات سعودی‌ها تاکنون بیمارستان‌های زیادی را در یمن تخریب کرده است.
هلاکت ۵ نظامی سعودی
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع یمن دیروزطی بیانیه‎ای اعلام کرد، پنج نظامی سعودی، از جمله یک افسر، به دست تک‎ تیراندازهای یمنی در منطقة «الربوعة»  استان «عسیر» عربستان کشته شدند.
منابع یمنی گزارش دادند که نظامیان کشته شده عربستانی از گردان‎های «بنی سعود » بودند.
شبکه المسیره گزارش داد که ارتش یمن با کمک نیروهای مردمی وابسته به انصارالله، ده‌ها مزدور سعودی را که تلاش می‌کردند به پایگاه نظامی «کوفل» در مارب نزدیک شوند، تار و مار کردند.
استان‌های تعز، صنعا، صعده و مأرب یمن سه شنبه آماج حملات جنگنده‌های سعودی بود.
رژیم عربستان که از جنگ زمینی و رو در رو شدن با مبارزان  یمنی به شدت واهمه دارد، زنان وکودکان را در خانه های خود بمباران می کند.