kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

جنگ قدرت در رهبری طالبان طیب آغا مقابل ملا اختر قرار گرفت

در جدید‌ترین مورد از جنگ قدرت در کادر رهبری گروه تروریستی طالبان برخی از رهبران و فرماندهان مخالف رهبر جدید طالبان تصمیم گرفته‌اند تا رقیب جدیدی برای وی بتراشند.

برخی از رهبران و فرماندهان مخالف «ملا اختر منصور» رهبر جدید طالبان تصمیم گرفته‌اند تا گروه جدیدی را ایجاد کنند.
بر اساس گزارش‌ها، «مولوی عبدالمنان نیازی»، «مولوی قیوم ذاکر»، «ملا حسن رحمانی» و «محمد رسول» دو فرمانده طالبان همچنین «ملا عبدالرزاق» وزیر کشور سابق طالبان با حمایت «سید طیب آغا» نماینده مورد اعتماد ملا عمر در مذاکرات  برای تشکیل گروه جدیدی تلاش
می‌کنند.
این افراد یک هفته پس از تصرف شهر استراتژیک قندوز برای انتخاب رقیب برای ملا منصور با یکدیگر دیدار کردند با این حال، تشکیلات گروه مخالف رهبری ملا منصور هنوز مشخص نیست که به دنبال چیست؟ همچنین از بودجه مالی و تعداد جنگجویان این گروه جدید نیز جزئیاتی در دست نیست.
«ملا عبدالمنان نیازی» سخنگوی گروه مخالف ملا منصور گفته است: دستور کاری وجود دارد که طبق آن، رهبر جدیدی را به اتفاق آراء انتخاب می‌کنیم و ملا اختر منصور را عزل می‌کنیم.چند روز آینده رهبر جدیدی انتخاب خواهد شد.
 نیازی افزود: فرماندهان ناراضی بر خلاف موفقیتی که منصور با فتح قندوز به‌دست آورد، وی را به عنوان رهبری قبول ندارند هرچند که این دستاورد بزرگ‌ترین موفقیت طالبان پس از سال 2001 میلادی محسوب شود.
ملا اختر منصور پس از اعلام مرگ ملاعمر به عنوان رهبر طالبان افغانستان انتخاب شداما از همان آغاز برخی از فرماندهان قدیمی طالبان و از جمله اعضای خانواده ملا عمر با رهبری وی بر طالبان مخالفت کردند.