kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹

توافق بشار اسد و پوتین در مسکو در مورد تشدید حملات علیه تروریست‌ها در سوریه

رئیس‌جمهور سوریه در مسکو با «ولادیمیر پوتین» دیدار و درباره ادامه عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش در سوریه با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «بشار اسد» دیروز در کرملین با رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد. این نخستین سفر اسد به مسکو از زمان شروع بحران سوریه در سال 2011 است.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت، اسد و پوتین درباره جنگ علیه گروه‌های تروریستی، ادامه حملات روسیه و طرح‌های سوریه برای ارتش این کشور گفت‌وگو کردند.
رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار همچنین، از کمک‌های روسیه در نبرد علیه تروریسم قدردانی کرد و گفت که این کمک‌ها جلوی یک سناریوی فاجعه‌آمیز در سوریه را گرفت.
رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار گفت که از نزدیک با رهبران جهانی برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز برای بحران سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.
بشار اسد پس از این دیدار و گفت‌وگو که عصر سه‌شنبه انجام شد، به سوریه بازگشت.
سفر بشار اسد به روسیه به دعوت کرملین صورت گرفته است.
طی 24 روز گذشته جنگنده‌ها و کشتی‌های روسی بیش از 600 موضع تروریست‌ها را در خاک سوریه هدف قرار دادند.
این حملات به قدری گسترده و کوبنده بوده است که ارتباط میان گروه‌های تروریستی با یکدیگر را قطع کرد و نوعی هرج و مرج میان آنها پدید آمد.
بنا به گفته «کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ضربات وارد شده به تروریست‌ها بسیار دقیق بوده و مواضع مستحکم آنها را از بین برده است. اکنون تروریست‌های داعش که دچار کمبود شدید مهمات و سوخت شده‌اند، به صورت گروهی مواضع خود را ترک می‌کنند. تراشیدن ریش و پنهان شدن میان آوارگان، از جمله روش‌هایی است که عناصر تکفیری به کار می‌گیرند تا بتوانند به ترکیه و خارج بگریزند.
از جمله پیامدهای دیگر ورود روسیه به صحنه نبرد علیه تروریست‌ها در سوریه، نگرانی شدید حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها بود و حتی کاخ سفید را نیز به واکنش واداشت. «جان مک‌کین» سناتور جمهوریخواه آمریکا در تازه‌ترین اظهاراتش، خواستار مسلح کردن تروریست‌های فعال در سوریه به موشک‌های زمین به هوای «استینگر» شد.
از تحولات و درگیری‌های میدانی نیز خبر رسید، جنگنده‌های روس در تازه‌ترین حملات خود، مرکز فرماندهی و ارتباطات داعش در استان «دیرالزور» سوریه را منهدم کردند.
علاوه بر آن، 60 موضع تروریست‌ها در مناطق مختلف سوریه توسط روس‌ها بمباران شد.
سایر رویدادها
* «جاستین ترودو» ساعاتی پس از آنکه در راس حزب «لیبرال» در انتخابات پارلمانی کانادا به پیروزی رسید، طی تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا، به وی اطلاع داد جنگنده‌های کانادایی را از ائتلاف خارج می‌کند.
* روسیه کشته شدن نظامیان این کشور در سوریه را تکذیب کرد. پیش از این کشته شدن 11 نظامی روس در منطقه لاذقیه گزارش شده بود.
* به گفته وزیر آشتی ملی سوریه، طی دو سال اخیر 16 هزار فرد مسلح در چارچوب روند آشتی ملی، خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند.
* دستگاه امنیتی روسیه اعلام کرد، 22 تروریست وابسته به گروه «حزب‌التحریر» در روسیه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.