kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

هشدارانصارالله به مزدوران سودانی آل سعود / از همان راهی که آمده‌اید برگردید

ارتش یمن و جنبش انصارالله خطاب به نیروهای نظامی سودانی که به اجاره سعودی‌ها درآمده‌اند هشدار داد، بهتر است از همان راهی که آمده‌اند برگردند.


عربستان که هفت ماه است در برابر انقلابیون یمن نتوانسته موفقیتی به دست آورد چند روز پیش شش هزار سودانی را برای پیروزی در نبرد علیه مردم یمن اجاره و وارد خاک این کشور کرد. «ضیف الله الشامی» یکی از رهبران نظامی جنبش انصارالله یمن اما در واکنش به اعزام این نیروها اعلام کرد: «سودانی‌ها در یمن چیزی به دست نخواهند آورد مگر آنکه قبرهای خود را در آنجا خواهند یافت. بهتر است از همان راهی که آمده‌اند برگردند.» وی در پاسخ به تبلیغات سعودی‌ها برای اعزام سربازان سودانی و فریفتن آنها با شعار دفاع از حرمین شریفین در مکه و مدینه، آن را «اشتباه» دانست و خطاب به سودانی‌ها گفت: «حرمین شریفین در عربستان است نه یمن، به آنجا بروید چرا که حجاج در منا و مردم در دیگر شهرهای عربستان همچنان در حال قربانی شدن هستند.»
از سوی دیگر «صلاح العزی»، مسئول پوشش دهی اخبار مربوط به جنگ در جنبش انصارالله اعلام کرده که «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن زمام امور را در میدان جنگ در دست دارند و در تمامی جبهه‌ها چه در داخل و چه در عمق عربستان پیشروی کرده‌اند. برای همین احتمالا دشمن حتی از طریق مذاکرات هم در پی دستیابی به پیروزی‌هایی باشد.» این در حالی است که نیروهای عربستانی روز دوشنبه در عملیات خود برای باز پس گیری روستاهای تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی در جیزان شکست خوردند. «صلاح العزی» در این باره گفت: «تعدادی از روستاها و شهرهای مناطق شهر الخوبه از جمله روستای «کعب الجابری»، «حامظه»، «قمر» و «قوی» در کنترل ارتش و انصارالله است.» وی تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی در ورودی‌های شهر الخوبه در جنوب عربستان هستند.
در همین حال خبر می‌رسد «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن نیز اعلام کرده گفت‌‌وگوهای پیشنهادی صلح برای پایان دادن به ماه‌ها تجاوز عربستان در یمن، اواخر اکتبر(اوایل آبان) در ژنو برگزار خواهد شد. مقامات انصارالله پیش از این به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، اعلام کرده‌اند، آماده‌اند تا برای اجرای مصوبه شورای امنیت گفت‌وگو کنند.