kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

ارتش آمریکا این بار با تانک وارد بیمارستان قندوز شد!

نظامیان اشغالگر آمریکایی چند هفته پس از بمباران بیمارستان قندوز این بار با خودروهای زرهی و تانک وارد ساختمان این بیمارستان شدند.


به گزارش ایسنا، نظامیان آمریکایی در اقدامی مشکوک، با خودروی زرهی و تانک درهای بسته بیمارستان پزشکان بدون مرز قندوز را درهم شکستند و وارد ساختمان شدند.
پنتاگون در این رابطه توضیح داد: این اقدام برای ارزیابی استحکامات این ساختمان نیمه‌ویران صورت گرفته است! ساختمان مزبور 12 مهر هدف بمباران جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته و به مرگ و جراحت صدها پزشک و بیمار منجر شده بود.
تاکنون دولت آمریکا، از جمله شخص «باراک اوباما» رئيس‌جمهور این کشور ضمن تماس با مسئولان سازمان پزشکان بدون مرز، از آنها خواسته‌اند که تحقیقات حقوقی در این مورد را متوقف کنند. اما این سازمان زیر بار نرفته است.
«جف دیومیس» سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: آنها (نظامیان آمریکایی) این کار را کردند، در صورتی که نباید می‌کردند.
 آنها باید زمان را هماهنگ می‌کردند. اکنون هم باید خساراتی که وارد کردند را متقبل شده و درها را تعمیر کنند!
در پی حمله چند هفته پیش جنگنده‌های آمریکایی به بیمارستان قندوز، مقامات واشنگتن با خونسردی اعلام کردند که این حمله «اشتباها» صورت گرفته است. اکنون نیز سخنگوی پنتاگون تلاش می‌کند، ورود قهرآمیز نظامیان به داخل ساختمان مذکور را «اقدامی سهوی» جا بزند!
ایالات متحده طی 14 سال اخیر بارها غیرنظامیان را در افغانستان و سایر کشورها بمباران کرده و پس از قتل عام مردم با یک جمله «اشتباه شده» جنایات خود را توجیه کرده‌اند.
اسارت 19 پلیس افغان
به گزارش واحد مرکزی خبر، شبه‌نظامیان طالبان 19 پلیس دولتی را در شهرستان «غورماچ» استان «فاریاب» به اسارت خود درآوردند. فرمانده پلیس این منطقه نیز جزو افرادی است که به اسارت درآمده است.