kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

15 شهید و مجروح حاصل حمله وهابیون سعودی به عزاداران حسینی در عربستان

وهابیون سعودی با حمله به عزاداران حسینی(ع) در استان «قطیف» 6 تن را شهید و 9 تن دیگر را زخمی کردند.

باز هم ماه محرم و موسم عزاداری امام ‌حسین(ع) فرا رسید وهابیون تکفیری دست به کار شدند. این بار نوبت به شیعیان عربستان بود که هدف حملات وهابی‌ها و تروریست‌ها قرار بگیرند.  البته شیعیان مناطق شرقی عربستان تقریبا در تمام سال مورد حمله تندروهای وهابی قرار می‌گیرند اما در ماه محرم حسینیه‌های عزاداری شیعیان بیشتر از هر زمانی مورد حمله قرار می‌گیرد.
به گزارش فارس، جمعه شب در تیراندازی به جمع عزاداران حسینی در حسینیه «الحیدریه» در منطقه «سویهات» در استان قطیف عربستان دست‌کم 6 نفر از جمله یک زن به شهادت رسیدند و 9 تن دیگر زخمی شدند. بنابر اعلام رسانه‌های رسمی عربستان، عاملان این اقدام تروریستی بعد از درگیری مسلحانه با نیروهای پلیس که در محل حادثه حضور داشتند، کشته شده‌اند. بنا به گزارش شاهدان عینی، عاملان تیراندازی، با یک خودروی لیموزین، وارد محوطه حسینیه شده و دیوانه‌وار اقدام به تیراندازی کردند.
ساعاتی بعد گروه موسوم به «ولایت بحرین» وابسته به داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شجاع الدوسری» یکی از نیروهای این گروه حمله‌ای را به حسینیه‌ای در شرق عربستان با سلاح کلاشنیکف انجام داده است. تروریست‌های داعش با دلارهای سعودی رشد کرده و قدرت گرفته‌اند. در ماه‌های اخیر مساجد شیعیان در عربستان بیشتر از هر زمانی در معرض حملات تروریستی قرار گرفته و مقامات سعودی نیز نشان داده‌اند قادر به تامین امنیت شهروندان خود (به ویژه اگر شیعه باشند) نیستند!
 استان شرقی عربستان (المنطقهًْ الشرقيه) بزرگ‌ترین استان در عربستان است و اکثریت جمعیت آن شیعه هستند. مرکز این استان شهر «دمام» است که پرجمعیت‌ترین شهر آن نیز به شمار می‌رود. «سیهات»، «قطیف» و «هفوف» از دیگر شهرهای مهم این استان محسوب می‌شوند. مردم این استان، در سال‌های اخیر مورد هجوم عوامل رژیم سعودی قرار گرفته‌اند و تعداد زیادی از آنها  نیز شهید یا زندانی شده‌اند.