kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
دبیر جشنواره عمار:

جشنواره فیلم عمار به خارج از مرزهای کشور گسترش یافته است(اخبار ادبی و هنری)

نشست خبری ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور مدیران این جشنواره دیروز در حسینیه هنر برگزار شد.

طالب‌زاده دبیر ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در این نشست خبری گفت: بعد بین‌المللی این جشنواره رو به توسعه است و در آینده آماری اعلام می‌شود که نشان از گستردگی جشنواره فراتر از مرزهای ایران است.آثاری که به جشنواره آمده‌اند هم به لحاظ ساختار و محتوا رو به رشد هستند. این آثار از سال گذشته به یک پختگی رسیده است.
رسول منفرد دبیر اجرایی جشنواره عمار هم با اشاره به مشارکت‌های مردمی که در این جشنواره صورت گرفته است گفت: تأمین تجهیزات، تأمین مکان اکران از جمله بخشهایی بود که با حمایت‌ و مشارکت مردم صورت گرفت. به عنوان مثال مجلس ختمی هزینه‌اش را به اکران جشنواره فیلم عمار اختصاص داد.
وی افزود: 38 ستاد نمازجمعه برای نمایش فیلم‌های جشنواره مشارکت داشتند و امیدواریم در آینده اکران‌هایی هم در نمازجمعه داشته باشیم.
منفرد با اشاره به اکران‌های بین‌المللی جشنواره گفت: اکران‌های مردمی در کشور سوریه، روسیه و پاکستان داشتیم و امسال در چند کشور اکران همزمان با جشنواره را خواهیم داشت.
دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار درباره بخش‌های مختلف این جشنواره خاطرنشان کرد: فراخوان ششمین دوره جشنواره فیلم عمار در هشت موضوع و پنج بخش ایران و آمریکا، شهدای هفتم تیر، واقعه گوهرشاد و کشف حجاب رضاخانی، موضوع تحریف امام و خط امام منتشر شد. بخش بازی‌های رایانه‌ای و بخش گرافیک امسال به بخش‌های جشنواره اضافه شدند. تا به امروز 140 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده ‌است و در روزهای پایانی این تعداد افزایش خواهد داشت. بیشترین حجم آثار مربوط به بخش مستند و امثال آثار داستانی از نماهنگ بیشتر بوده است.