kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
آخرین خبرها از ضرب‌شست ارتش عراق به داعش

ابوبکر بغدادی مجروح و ابوعمر شیشانی به جهنم رفت

سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد به دنبال حمله اخیر نیروی هوایی ارتش عراق به کاروان «ابوبکر البغدادی» وی مجروح و 25 داعشی از جمله ابوعمر شیشانی، به هلاکت رسیدند.


ظاهرا سرکرده داعش یکبار دیگر از چنگال مرگ فرار کرده است اما هنوز از وضعیت دقیق وی خبری منتشر نشده است. برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که وی بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زند. به گزارش تسنیم، جنگنده‌های ارتش عراق روز یکشنبه کاروان حامل «ابوبکر البغدادی» را هنگام حرکت به منطقه «الکرابله» و شرکت در نشست سرکرده‌های این گروه تروریستی بمباران کردند.
 این حمله در هماهنگی کامل با عوامل اطلاعاتی عراق انجام شد و علاوه بر کاروان حامل «البغدادی»، محل نشست فوق نیز بمباران شد. گروه «الصقور الاستخباراتیه» وابسته به سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد، حمله‌ای که روز یکشنبه کاروان البغدادی را هدف قرار داد به کشته شدن 25 عضو داعش منتهی شد. در میان کشته‌شدگان ابوعمر شیشانی یکی از معروف‌ترین اعضا و از سرکرده‌های اصلی داعش وجود دارد. علاوه بر وی 7 تن از کشته‌شدگان نیز از اعضای اصلی داعش هستند.
سخنگوی عملیات مشترک عراق در این باره گفت: «البغدادی» در این حملات مجروح و توسط یک خودرو منتقل گردید. شبکه العالم نیز اعلام کرد «ابوبکر البغدادی» در عملیات روز یکشنبه از ناحیه سر مجروح شده و اکنون در وضعیت بین مرگ و زندگی قرار دارد. در حمله جنگنده‌های عراقی به کاروان داعش که در حال عزیمت به الانبار بودند تا در نشست سرکردگان این گروه شرکت کنند، «عمر الکبیسی» مسئول منطقه الحسبه در البوکمال سوریه و «ابوسعد الکربولی» هماهنگ‌کننده امنیتی انتقال سرکردگان داعش نیز کشته شده‌اند.
به گزارش المسله‌، گروه اطلاعاتی «الصقور»، وابسته به وزارت کشور عراق موفق شد با تکیه بر اخبار اطلاعاتی دقیق و از طریق هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک و نیروی هوایی عراق، این عملیات را به نحو احسن انجام دهد.
 برخی خبرها حاکی است اعتراف برخی از سران دستگیر شده داعش باعث لو رفتن مسیر حرکت «البغدادی» شد. گزارش شده تکفیری‌ها به شدت از شنیدن این خبر تحت تاثیر قرار گرفته و روحیه خود را از دست داده‌اند.
از سوی دیگر، نشریه «فارین افرز» طی گزارشی نوشت: «رهبران عراقی که شاهد اتفاقات اخیر سوریه بوده‌اند، از رویکرد آمریکا ناامید شده و بر این باورند که آمریکا در اتخاذ راهبرد خود در سوریه، جدی نیست. در چنین شرایطی رهبران عراقی تمایل بیشتری دارند تا به جای واشنگتن با مسکو تعامل بیشتری داشته باشند.»
این نشریه آمریکایی افزود: «مقام‌های عراقی به روسیه روی آورده‌اند چرا که اقدامات ائتلاف به رهبری آمریکا نتایج مطلوبی به همراه نداشته است. عراق قصد دارد روسیه را یک شریک مهم در مقابله با تروریسم ارزیابی کند.» ایران، عراق، سوریه و روسیه به همراه حزب‌الله لبنان اخیرا ائتلافی چهارجانبه برای مبارزه با تروریست‌ها در عراق و سوریه تشکیل داده‌اند که بسیار موفق بوده است.