kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸

تشییع 5 جان باخته منا در شهرهای مختلف کشور

مردم شهرهای مختلف کشور پیکر پنج جان‌باخته حادثه منا را تشییع کردند.


پیکرهای دو جان باخته دیگر تایبادی فاجعه منا پنجشنبه در شهر کاریز شهرستان تایباد تشییع شد.
به گزارش ایرنا در این مراسم که با حضور معاون فرماندار، روحانیون، علمای شیعه و سنی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد، پیکرهای ابراهیم احمد جامی و همسر وی از ورودی شهر کاریز تا مسجد جامع این شهر تشییع شد.
شهرستان تایباد در فاجعه منا سه جان باخته و پنج مفقود داشته است.
بنابر همین گزارش پیکر یکی دیگر از حجاج مظلوم جان باخته حادثه منا به نام گشتاسب رستمی پنجشنبه در میان  انبوه جمعیت بروجن تشییع و برای خاکسپاری به فردانبه اعزام شد.
پیکر طهماسب مرادی یوسف‌وند نیز که  یکی از جان باختگان فاجعه منا از شهر الشتر مرکز شهرستان سلسله استان لرستان است تشییع شد.
پیکر این جان باخته فاجعه منا پس از تشییع در شهر الشتر برای خاکسپاری به روستای چناه منتقل شد.
امام جمعه الشتر در این مراسم با محکوم کردن قصور حکام عربستان در فاجعه منا اظهار داشت: این حادثه تاسف‌بار، قلب مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را جریحه‌دار کرد.
بندر ریگ هم پنجشنبه یکی از جان باختگان خود را در یک مراسم ویژه و باشکوه مردمی تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرد.
پیکر  این جان باخته که از خادمان امام حسین(ع) بود در حسینیه  خان بندر ریگ گردانده شده و سپس در میان حزن و اندوه جمعیت در جوار شهدا آرام گرفت.
امام جمعه بندر ریگ در این آئین گفت: حضور انبوه و بی‌نظیر مردم در آئین پیکر مهاجر الی‌الله جلوه‌ای از اقتدار و غیرت و عزت مردم غیور و نستوه ایران اسلامی است.
حمید دریانورد شهردار سابق مناطق یک و چهار و معاون اجرایی سابق قطار شهری شیراز بود که در موسم حج امسال در قالب کاروان زائران استان فارس به حج تمتع اعزام شده بود که در مراسم رمی جمرات به خدا رسید.