kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

پیوند موفق سر قطع شده یک پسربچه!

دانشمندان استرالیایی در یک عمل جراحی معجزه‌آسا، توانستند سر پسربچه 16 ماهه‌ای را که بر اثر تصادف از داخل قطع شده بود، دوباره به گردنش پیوند بزنند.



به گزارش فارس، این پسر بچه که «جکسون تیلور» نام دارد، 24 شهریور هنگام سفر به همراه مادر و خواهرش با یک خودروی دیگر تصادف کرد و شدت تصادف به حدی بوده که باعث جدا شدن سر وی از گردنش و پارگی داخلی شده بود.جکسون به یک بیمارستان در بریزبن منتقل شد که در آن پزشکان مجرب طی یک عمل جراحی 6 ساعته با استفاده از سیم و یک تکه از دنده او موفق به پیوند مجدد مهره‌های گردن این کودک شدند.
جف اسکین، جراح ستون فقرات معروف به «پدرخوانده عمل جراحی ستون فقرات استرالیا» که رهبری این عمل جراحی شامل اتصال یک دستگاه halo به جمجمه کودک و ثابت نگه داشتن او تا زمانی که مهره‌های گردن به طور کامل جوش بخورند، را به عهده داشت، گفت: بسیاری از کودکان در اثر آسیبی که در وهله اول می‌بینند، زنده نمی‌مانند و حتی اگر زنده مانده و احیا شوند نیز ممکن است هرگز نتوانند حرکت کنند یا به صورت طبیعی نفس بکشند.وی افزود: وضعیت جکسون بدترین نوعی بود که تا به حال دیده بودم. اما جکسون بسیار خوش‌شانس بود که اعصاب حیاتی او دچار آسیب غیرقابل جبران نشده بود و به دلیل سن کم این نوزاد، بهبودی وی به سهولت انجام شد.
این کودک در حال حاضر برای نگه داشتن بدن خود در حالت ثابت باید تا هشت هفته ابزار مخصوصی را بپوشد و پس از آن می‌تواند طبیعی و سالم به زندگی خود ادامه دهد.والدین جکسون، جراحی و احیا پسرشان را معجزه می‌دانند.