kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس کرواسی:

حادثه منا در اجلاس بین المجالس اسلامی در حال پیگیری است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حادثه غمبار منا در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در حال پیگیری است و من نامه‌ای به این منظور تدوین و ارسال کردم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  روز گذشته با «یوسیپلکو» رئیس مجلس نمایندگان کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در نشست مشترک خبری با رئیس مجلس کرواسی اظهار داشت: خوشحالیم که رئیس پارلمان کرواسی در راس هیأتی از اعضای پارلمان این کشور و یک هیئت تجاری به ایران آمده است، پس از دیداری که بنده از کشور کرواسی داشتم و همچنین مذاکراتی که اخیرا در نیویورک با رئیس مجلس کرواسی داشتم، آقای «لکو» رئیس مجلس این کشور امروز به تهران آمد.
وی افزود:‌ احساس من این است که زمینه‌های همکاری اقتصادی، فرهنگی و علمی خوبی بین ایران و کرواسی فراهم است، در دیداری که ساعتی قبل با آقای «لکو» داشتم زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های مشترک در ایران و کرواسی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم، قلمروهایی که تجار کروات می‌توانند در ایران فعالیت کنند را بررسی کردیم، همچنین قرار شد مذاکرات در اتاق بازرگانی ایران و با وزرای مربوطه کشورمان پیگیری شود.
رئیس مجلس تصریح کرد:‌ همکاری‌های دانشگاهی و علمی مورد علاقه دو طرف بود همچنین گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری زمینه دیگری بود که در دیدار با آقای «لکو» دنبال خواهد شد؛ همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور بسیار صمیمانه است و ما از این ظرفیت برای گسترش سایر قلمروها استفاده خواهیم کرد.
به گزارش فارس لاریجانی با بیان اینکه در دیدار با آقای «لکو» درباره گروه‌های تروریستی موجود در منطقه بحث و تبادل نظر کردیم،‌کرواسی کشور دوست ماست و ما سابقه تاریخی همکاری با کرواسی را داریم لذا امیدوارم سفر هیئت پارلمانی کرواسی به ایران در گسترش و توسعه روابط دو کشور موثر باشد.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی که درباره فاجعه منا بود، گفت: امروز خرسندیم که پیکر مقدس این عزیزان در حال انتقال به کشور است و امیدواریم پیکر سایر جانباختگان نیز به کشور بازگردد و با احترام و تکریم تشییع شوند، بنده نامه‌ای به بین‌المجالس برای پیگیری فاجعه منا نوشتم و این موضوع در حال پیگیری است، موضوع مهم این است که از این فجایع دردآور دیگر نباید تکرار شود.