kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کارشناس عالی امور استراتژیک:

نفی جریان پررنگ نفوذی‌ها زیبنده وزیر ارشاد نیست(اخبار ادبی و هنری)

یک کارشناس عالی امور استراتژیک تاکید کرد که نفی جریان پررنگ نفوذی در رسانه‌ها زیبنده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.


دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان با بیان اینکه دستگاههای اطلاعاتی برای نفوذ در عرصه‌های مختلف خود را به رنگ محیط درمی‌آورند،گفت: دستگاههای جاسوسی به نفوذی‌ها و عوامل خود کارت شناسایی نمی‌دهند.
مدیرکل اسبق اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه افزود: اما قطعا دستگاههای جاسوسی برای نفوذ و بوِیژه نفوذ در عرصه رسانه‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: از نوع سیاست‌گذاری و جهت‌گیری یک رسانه و نوع قلم روزنامه‌نگاران می‌توان  به نفوذی بودن یا نبودن آن رسانه و عواملش پی برد.
وی ادامه داد: وقتی رسانه‌ای عینا مطالب رسانه‌های بیگانه را منتشر می‌کند و یا گروهی از اهالی رسانه با پول بیگانه به خارج از کشور گسیل می‌شوند تا دوره‌هایی را بگذرانند، قطعا برخی از اعضای این گروه یا برای دشمن قلم می‌زنند و یا خواهند زد.
قدیری‌ابیانه همچنین گفت: مطبوعات  مخالف اصولگرایی در کشور ما با هزینه‌های آنچنانی منتشر می‌شوند.خب هزینه آنها را کجا تامین می‌کند؟ البته برخی از اینها در مراحل بعدی تلاش می‌کنند هزینه‌هایشان را ازمحل بیت‌المال مسلمین تامین کنند مثل گرفتن آگهی‌های دولتی که رسانه‌های اصولگرا از آن محروم می‌شوند.
معاون اسبق ارتباطات و تبلیغات دولت، دخالت بیگانگان و نفوذی‌های آنها را در برخی رسانه‌ها، روشن توصیف کرد و گفت: وقتی مطالب  ضدایرانی رسانه‌های بیگانه در سطح رسانه‌های داخلی با نام دیگر منتشر می‌شود این یعنی فعالیت برای دشمن!
حمیدرضا ترقی: نفوذی‌ها در رسانه واقعیت دارد
سردبیر هفته‌نامه شما گفت:  فعالیت نفوذی‌های دشمن در صحنه  رسانه، یک واقعیت است.
دکترحمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان با اشاره به نفی جریان پررنگ  نفوذی‌های دشمن در عرصه رسانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوب است که آقای جنتی اسامی تعدادی از نفوذی‌های دشمن را که اخیرا دستگیر شده‌اند از مراجع اطلاعاتی، دریافت کنند.
عضو مرکزیت حزب موتلفه اسلامی گفت: در دوران موسوم به اصلاحات، از طرف انجمن صنفی منحله  روزنامه‌نگاران، برخی از روزنامه‌نگاران برای دوره‌های آموزشی به دبی و بعضی کشورها اعزام می‌شدند تا بدانند چه اطلاعاتی باید به آن سوی مرزها مخابره شود و چه مطالبی و اخباری با چه اهدافی در سطح رسانه و به نفع دشمن منتشر گردد.
وی ادامه داد: برخی از این روزنامه‌نگاران از طرف مراجع اطلاعاتی درباره نحوه ارتباطشان با بیگانگان تذکر دریافت کردند. اخیرا هم برخی به دلیل بی‌توجهی نسبت به تذکرات دستگیر شدند.
سردبیر نشریه «شما» همچنین گفت: دشمن مطمئنا از جریانی روشن و شفاف در داخل و  درعرصه رسانه حمایت نمی‌کند، بلکه به نحو موذیانه، عناصر نفوذی را هدف تربیت و  حمایت و استفاده قرار می‌دهد.