kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۰۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

میشل عون: ائتلاف با حزب‌الله امنیت را به لبنان بازگرداند

رئیس جریان آزاد ملی لبنان تصریح کرد: ائتلاف با حزب‌الله آرامش را برای لبنان به ارمغان آورده است.


میشل عون در مراسم دهمین سالروز تأسیس حزب مسیحی جریان آزاد ملی تاکید کرد: «با وجود تفاهم با حزب‌الله توانستیم آرامش را برای لبنانی‌ها به ارمغان بیاوریم و پیامدهای جنگ 33 روزه و نبرد با تروریسم تکفیری را کاهش دهیم.»
به گزارش فارس نامزد جریان 8 مارس برای تصدی سمت ریاست جمهوری با تاکید بر عزمش برای تداوم فعالیت‌ سیاسی و پافشاری بر حل پرونده‌های داخلی اظهار داشت: «پارلمان فعلی لبنان توان انتخاب رئیس‌جمهور را ندارد.»
رسانه‌های خبری لبنان اما از ادامه تظاهرات لبنانی‌ها علیه بحران زباله و فساد دولتی و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی این کشور مقابل ساختمان پارلمان خبر دادند. هواداران کمپین «بویتان درآمد» بیش از دو ماه است که در اعتراض به عدم جمع‌آوری صحیح زباله فعالیت اعتراضی خود را آغاز کرده‌اند و حین درگیری‌ها در این مدت، ده‌ها تن نیز مجروح شده و یک نفر هم خودسوزی کرده است.
در تظاهرات یکشنبه شب نیز که در مقابل پارلمان لبنان صورت گرفت دست‌کم 26 نفر مجروح شدند. معترضان لبنانی استعفای وزیر محیط زیست را یکی از خواسته‌های خود برای پایان دادن به تظاهرات ضددولتی اعلام کرده‌اند ولی «محمد المشنوق» اعلام کرده «استعفا نمی‌دهم.»