kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
منابع خبری در یمن اعلام کردند

هلاکت پسر ارشد حاکم امارات در حملات موشکی انصارالله به مأرب

منابع یمنی اعلام کردند پسر ارشد حاکم دبی در موشک باران ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهر مارب کشته شده است.

رسانه‌های عربی اخبار ضد و نقیضی در مورد مرگ پسر حاکم دبی منتشر کرده‌اند. در این زمینه پایگاه خبری «یمنی پرس» اعلام کرد، «راشد بن محمد» پسر ارشد و 33 ساله «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی جزو گردان نیروهای مهاجم امارات در شهر مأرب بود که در اثر اصابت موشک کاتیوشا توسط ارتش و نیروهای مردمی یمن به همراه شمار زیادی از نیروهای مهاجم کشته شده است. در مقابل رسانه‌های نزدیک به دولت امارات مدعی‌اند، وی سکته قلبی کرده است.منابع یمنی در این مورد اعلام کردند،  خبر مرگ فرزند حاکم دبی در اثر سکته قلبی صرفا یک خبر دروغ برای گمراه کردن افکار عمومی در امارات است که علیه خاندان حاکم در امارات سر به شورش گذاشته و از ابوظبی خواسته‌اند تا نیروهای امارات را از یمن خارج کنند.
بنابر گزارش پایگاه «یمنی پرس»،  «راشد بن محمد» همراه گردانی از سربازان در مارب بود و جمعه شب به همراه شمار زیادی از نظامیان این کشور در حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شد.
دولت امارات در پی مرگ پسر ارشد حاکم دبی سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.
 در صورتی که این خبر درست باشد این دومین ضربه سنگین از سوی یمنی‌ها به متجاوزان اماراتی در یک ماه اخیر است. اوایل ماه جاری میلادی نیز در پی اصابت موشک توشکای انقلابیون یمن به پایگاه الصافر در مارب، حداقل 45 نظامی اماراتی کشته شدند که بزرگ‌ترین ضربه به ارتش امارات در 44 سال اخیر بود. امارات ابتدا این خبر را نیز یک حادثه و اتفاق عنوان کرد اما بعد از چند روز مجبور به اعتراف شد.
خروج امارات از ائتلاف سعودی
پایگاه خبری الاتحاد پرس اما اعلام کرده امارات تصمیم گرفته است سربازان خود را از یمن خارج کند که این تصمیم باعث غافلگیری نیروهای ائتلاف اشغالگر سعودی در یمن شده است. بنابر گزارش این پایگاه خبری، اقدام امارات به اعزام «سرباز وظیفه» به یمن باعث شوک و خشم خانواده‌های آنان شده است زیرا دولت امارات جوانان را به یک منطقه جنگی اعزام می‌کند در حالی که اولا دوران سربازی خود را کامل سپری نکرده‌اند دوم آنکه تجربه جنگی ندارند.
اسارت سربازان متجاوز
از سوی دیگر «شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد، ارتش یمن موفق شده‌است، شمار زیادی از سربازان با تابعیت‌های مختلف را در نیروهای ائتلاف سعودی به اسارت بگیرد.
سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد: «این اسرا در منطقه «مأرب» یمن و «جازان» عربستان دستگیر شده‌اند و ارتش یمن در زمانی مناسب این اسرا را به همه نشان خواهد داد.»  وی همچنین درباره درگیری‌ها در مأرب گفت: «این درگیری‌ها میان ارتش و کمیته‌های مردمی از یک سو و نیروهای وابسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس از سوی دیگر، همچنان ادامه دارد و نیروهای نظامی زیادی از این کشورها، همچنان در جبهه مأرب حضور دارند.»