kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴

حملات وحشیانه‌ اسرائیل به مسجدالاقصی درسایه انفعال جهانی وارد روز چهارم شد

حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان و مسجدالاقصی در سایه سکوت و انفعال کشورهای غربی و عربی و سازمان‌ ملل دیروز وارد روز چهارم شد.

سرویس خارجی-

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست روز گذشته به همراه ارتش تا دندان مسلح این رژیم همانند روزهای قبل به مسجدالاقصی حمله کردند و با  نمازگزاران حاضر در این مکان مقدس درگیر شدند.
فلسطینی‌های حاضر در صحن مسجدالاقصی با سردادن شعار «الله‌اکبر» به مقابله با صهیونیست‌ها پرداختند و از خود دفاع کردند.
این درحالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی به طرفداری از صهیونیست‌های افراطی به سمت فلسطینیان گازاشک‌آور و گلوله‌‌های پلاستیکی شلیک کردند و خسارات سنگینی به مسجدالاقصی وارد کردند و شمار دیگری از فلسطینیان را بازداشت کردند. مسجدالاقصی چهار روز متوالی است که مورد هجوم وحشیانه صهیونیست‌ها قرارگرفته و در این میان صدها نفر مجروح شده‌‌اند، همچنین ده‌ها نفر از فلسطینیان و نگهبانان مسجد نیز بازداشت شده‌اند.
این جنایات درحالی درجریان است که سازمان های بین‌المللی و کشورهای غربی یا سکوت اختیار کرده‌اند یا به محکومیت‌های بی‌خاصیت زبانی اکتفا نموده‌اند.
فلسطینی‌های ساکن بیت‌المقدس و کرانه باختری اعلام کردند اگر سکوت و انفعال کشورهای غربی، عربی و سازمان ملل همچنان ادامه پیدا کند، کمیته‌های دفاع مردمی برای حمایت از مسجدالاقصی تشکیل خواهند داد.
لازم به ذکر است سازمان ملل و بسیاری از کشورهای غربی، عربی در واکنش به حملات غیر انسانی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی  که گفته می‌شود در4 دهه گذشته بی‌سابقه است فقط به انتشار بیانیه و محکوم کردن بسنده کرده‌اند و هیچ اقدام مؤثری برای جلوگیری از این تعدی وحشیانه به عمل نیاورده‌اند.
جالب‌تر اینجاست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی  به جای اینکه تحت فشار کشورهای مدافع حقوق بشرقرار بگیرد و از تجاوزات و اشغالگری‌های خود دست بردارد اعلام کرده که یورش‌ها به مسجدالاقصی همچنان ادامه خواهد داشت!
نتانیاهو همچنین مجازات پرتاب سنگ علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد.
در همین رابطه فلسطینی‌های ساکن نوار غزه راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از مسجدالاقصی برگزار کردند.
تظاهرکنندگان تاکید کردند که اگر این حملات ادامه پیدا کند به مسجدالاقصی رفته و با صهیونیست‌ها مقابله و آنها را بیرون خواهند کرد.
فلسطینی‌ها از سازمان ملل نیز خواستند نشست اضطراری برای این حمله وحشیانه برگزار کنند و اقدام قاطعی درجهت جلوگیری از تجاوز به مسجدالاقصی انجام دهند.
صهیونیست‌ها مدتی است طرح تقسیم زمانی و مکانی بیت‌المقدس بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها را کلید زده‌اند.
این مسئله یکی از دلایل به وجود آمدن چنین وضعیتی در این منطقه است.