kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷
فعالان سیاسی :

آشتی با فتنه‌گران خط قرمز نظام است

برخی از فعالان سیاسی با بیان اینکه جریان فتنه خط قرمز ما است، تاکید کردند: آشتی ملی با فتنه‌گران معنی ندارد و باید تکلیف جریان فتنه مشخص شود.

برخی از فعالان سیاسی با بیان اینکه جریان فتنه خط قرمز ما است، تاکید کردند: آشتی ملی با فتنه‌گران معنی ندارد و باید تکلیف جریان فتنه مشخص شود.
در همین رابطه، لطف‌الله فروزنده سخنگو و قائم مقام جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه جریان فتنه خط قرمز ما است، گفت: آشتی ملی با فتنه‌گران معنی ندارد و هرکس بخواهد اینگونه بیندیشد تصوری غلط و اشتباهی را ارائه داده است.
سخنگوی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه همه نیروهای داخل نظام جریان فتنه را محکوم می‌کنند، اظهار داشت: هیچگاه نباید با دشمن و فتنه‌گران آشتی کرد، ضمن اینکه باید تکلیف جریان فتنه نیز مشخص شود آنها به نظام، مردم و رهبری ظلم‌کردند و به جای توبه و عذرخواهی همچنان بر مواضع گذشته خود اصرار می‌کنند.
همچنین امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام روحانی در جمع راهپیمایان تهرانی اظهار داشت: بحث دولت آشتی ملی را برخی‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری به راه انداختند، به این معنا که حالا درگیری و اختلافی اتفاق افتاد و عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف بودند، حالا موضوع تمام شده و همه را دور یک سقف جمع کرده و یک دولت ایجاد کنیم تا همه درون آن دولت باشند و همه با یکدیگر کار را جلو ببریم.
وی با اشاره به اینکه اگر وحدت ملی با فتنه‌گران مورد نظر است، گفت: این فرهنگ بدین جهت غلط است که اجازه می‌‌دهد در آینده اگر هر کسی منافعش توسط مردم تامین نشد و منافع حزبی، گروهی و فردی‌اش در مسیر انتخاباتی پاسخ داده نشد، به خود این اجازه را بدهد که امنیت، اقتصاد و کیان کشور را به هم بریزد و دشمنی‌ها را توسعه دهد تا منافع خود را تامین کند. لذا این کشور هیچ وقت روی صلاح، پیشرفت و آبادانی را نخواهد دید. دستگاه قانونی باید در مقابل زیاده‌طلبی زیاده‌خواهان محکم ایستاده و برخورد قاطع کنند.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این خصوص تصریح کرد: طبیعی است که با کسانی که نسبت به انقلاب اسلامی ظلم و در حق ملت ما از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و در طول همه سال‌‌های پس از پیروزی انقلاب جفا کرده‌اند، اتحاد و انسجام با آنها هیچ مفهومی نداشته باشد.
بروجردی در ادامه به ظلم‌‌های سازمان منافقین در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران اشاره و تأکید کرد: سازمان منافقین که ۱۵، ۱۶ هزار تن از ملت ما را عملا به شهادت رساندند، نمونه‌ای از جفاها و ظلم‌هایی است که انجام داده‌اند و اینها با وجود اینکه ایرانی هستند، اما عقل سلیم حکم می‌کند که اینها و امثال اینها را که به ملت ظلم کرده‌اند، از جامعه انقلابی و اسلامی خودمان ندانیم. اینها علی‌رغم اینکه به لحاظ هویت ملی، شناسنامه ایرانی دارند، اما وقتی در مقابل ملت و علیه منافع ملی ما ایستاده‌اند و در این راه باطل مصّر هستند، ما با آنها هیچ‌گونه آشتی ملی و وحدتی نداریم.
همچنین حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن ارزیابی تلاش اصلاح‌طلبان برای برداشته شدن موانع بر سر آزادی سران فتنه گفت: به نظر می‌رسد که رأفت و نگاه عاطفی نظام مورد سوءاستفاده برخی قرار گرفته است و با وجود اینکه نظام درصدد نیست که آسیبی به آنها برسد اما برخی به دنبال چنین امری نیستند.
وی با بیان اینکه به نفع اصلاح‌طلبان است که از تمرکز بر روی این امر خودداری کنند، خاطرنشان کرد: انصراف اصلاح‌‌طلبان از تلاش برای سران فتنه بیشترین منفعت را برای خود افراد در حصر دارد.
محمدیان همچنین با انتقاد از مواضع دوپهلوی مجمع روحانیون گفت: ای کاش زودتر در برابر ملت از اقدامات خود عذرخواهی می‌کردند تا اظهارات اخیر آنها بیانگر مواضع دوگانه‌شان درباره انقلاب نباشد.
قاسم جعفری نماینده بجنورد در مجلس نیز در خصوص اظهار نظر رئیس‌جمهور در مورد برقراری آشتی ملی در کشور اظهار داشت: هرکس بر سر آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب و میراث شهیدان ایستاده است، ما کنار او هستیم، اما اگر کسی می‌خواهد خطوط را در هم بشکند و بعد هم بگوید نادیده بگیرید، این ساده‌لوحی است و کلاه به سر رفتن محسوب می‌شود.
جعفری افزود: هر کسی بر سر اصول ایستاده، ما در خدمتش هستیم ولی اگر کسی از اصول بازگشته راهش این است که به آغوش ملت بازگردد و برگشت به آغوش ملت معنایش این است که اگر اشتباه فاحشی مرتکب شده، با جرأت اعلام کند که من اشتباه کردم؛ نمی‌شود کسی مملکتی را به هم بریزد و بگوید نادیده بگیرید. چرا که این حق شخصی افراد نیست و حق خدا و حکومت الله است.
 نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: اگر منظور از آشتی ملی این است که ما از تمام فتنه‌هایی که عالمانه و عامدانه علیه اهداف نظام، ولایت، دین، ملت و آبروی ملت شد، بگذریم دست ما نیست که از آن گذشت کنیم.
 همچنین حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به سخنان حسن روحانی در جمع راهپیمایان مبنی بر آشتی ملی، گفت: معتقدم سخنان روحانی درباره آشتی ملی، مربوط به افرادی است که تحت تاثیر جریان فتنه راهشان را از مردم جدا کردند. وی قصد دارد که آنها را به جمع مردم بازگرداند در حالی که همین افراد که تعدادشان هم اندک است، در سال ۸۸ به مردم خیانت کردند.
وی، ادبیات آشتی ملی را برازنده ایران ندانست و با بیان اینکه آشتی ملی برای کشورهای درگیر و جنگ‌زده‌ای همچون سوریه، افغانستان و عراق است، اظهار داشت: ملت با هم قهر نیستند که آشتی کنند و آحاد مردم با هر سلیقه و دیدگاه‌هایی از اصول و آرمان‌های انقلاب، یکپارچه و متحد دفاع می‌کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: آنهایی که در جریان فتنه از نظام، انقلاب و مردم فاصله گرفتند در اقلیت بسیار کمی هستند، ضمن اینکه مطالبه اصلی مردم محاکمه این فتنه‌گران است نه آشتی با آنها، اگر هم فتنه‌گران می‌خواهند با ملت آشتی کنند، ابتدا باید به کیفر اعمال سال ۸۸‌شان برسند و بعد با مردم آشتی کنند.
ترقی ادامه داد: امروز ایران در اوج قدرت و قوت قرار دارد، لذا طرح موضوع آشتی ملی اصلا بی‌معناست.