kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
عباسعلی دومین طلا را برای کاروان کشورمان به ارمغان آورد

10 مدال کاراته‌ ایران تا روز دوم مسابقات آسیایی

کاروان ایران تا پایان دومین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا در یوکوهامای ژاپن تعداد مدال‌های خود را به عدد 10(دو طلا، سه نقره، 5 برنز) رساند.
سرویس ورزشی-

در پایان دومین روز از سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا ملی‌پوشان ایران موفق به کسب یک طلا، یک نقره و 4 برنز شدند. در ادامه پیکارهای روز دوم ر‌قا‌بت‌های کاراته قهرمانی آسیا در یوکوهامای ژاپن، حمیده عباسعلی نماینده وزن 68+ کیلوگرم ایران به مدال طلای این رقابتها دست پیدا کرد. عباسعلی در نخستین دیدار خود 6 بر صفر نماینده ویتنام را شکست داد و در مبارزه دوم خود نیز 5 بر 3 برابر حریف ژاپنی به پیروزی رسید و به دیدار پایانی رسید.
او در نهایت در فینال برابر کاراته‌کایی از چین قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و تا دومین طلایی ایران در این رقابت‌ها لقب بگیرد. سجاد گنج‌زاده ملی‌پوش وزن 84+ کیلوگرم ایران نیز در دومین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال نقره دست یافت. او ابتدا نماینده تایلند و سپس حریفی از هنگ‌کنگ را شکست داد و در ادامه و در سومین دیدار خود برابر نماینده اردن 4 بر 3 پیروز شد. گنج‌زاده در دیدار پایانی مقابل کاراته‌کایی از ژاپن قرار گرفت و 4 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره این وزن اکتفا کرد.
ذبیح الله پورشیب ملی پوش وزن 84 - کیلوگرم کاراته ایران نیز موفق به کسب مدال برنز در روز دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا شد. پورشیب در نخستین دیدار خود برابر نماینده ویتنام پیروز شد و در دیدار دوم خود نیز کاراته کای هندی را از پیش‌رو برداشت.ملی پوش وزن 84 - کیلوگرم کاراته ایران در سومین دیدار خود مقابل نماینده ژاپن که در کارنامه خود عنوان قهرمانی جهان نیز را دارد شکست خورد و به جدول بازنده‌ها راه پیدا کرد. در نهایت پورشیب در مصاف با نماینده قزاقستان با نتیجه‌ شش بر یک به پیروزی رسید و مدال برنز را به گردن آویخت.
همچنین الهه رضازاده بانوی ملی پوش وزن 68- کیلوگرم ایران نیز دیگر مدال آور ایران در روز دوم این دوره از رقابت‌ها بود که با کسب گردن‌آویز برنز به کار خود در این دوره از رقابت‌ها پایان داد. رضازاده در مبارزه نخست خود برابر حریفی از ژاپن قرار گرفت و پس از تساوی 5 بر5 در وقت قانونی با رای داوران در هانتی بازنده شد و به جدول شانس مجدد رفت تا به مبارزاتش ادامه دهد.بانوی ملی‌پوش ایران در ادامه مقابل کاراته‌کای چینی 4 بر 2 به برتری رسید و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد. اما در رقابت‌های کاتای تیمی هر دو تیم مردان و زنان ایران به مدال برنز دست یافتند. در مبارزات کاتای تیمی مردان، تیم ایران با ترکیب رضا خداشناس، سید جمشید حسینی و بهنام قاسمی در نخستین گام به مصاف نماینده کشور میزبان رفت و با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و راهی جدول بازنده‌ها شد.ملی‌پوشان ایران در ادامه به مصاف امارات رفتند و با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.تیم ملی کاتای بانوان ایران نیز موفق شد مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا را کسب کند.
تیم کاتای بانوان ایران با ترکیب پریسا رحمانی، مهری یزدانی و مائده نصیری پی در اولین دیدار برابر تیم مالزی قرار گرفت و 3 بر 2 به پیروزی رسید، ولی در دومین دیدار مقابل ویتنام 3 بر 2 شکست را پذیرفت.ملی‌پوشان ایران در ادامه مقابل تیم هند 5 بر صفر برنده شد و به مدال برنز این رقابت‌ها رسیدند. بدین ترتیب ملی‌پوشان ایران در پایان روز دوم رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در مجموع به دو مدال طلا، سه نقره و 5 برنز دست یافتند. روز جمعه ملی‌پوشان ایران به یک طلا، دو نقره و یک برنز دست یافته بودند.در روز سوم این رقابت‌ها ملی‌پوشان ایران در کومیته تیمی مردان و زنان به مصاف حریفان می‌روند.
ایران به چهارمین قهرمانی می‌رسد؟!
پرونده مسابقات کاراته قهرمانی آسیا روز دوشنبه بسته می‌شود و تیم ملی کشورمان به عنوان مدافع قهرمانی در این رقابتها شرکت کرده است. ثمره ۲۵ سال حضور تیم ملی ایران در این مسابقات سه عنوان سومی، ۱۰ عنوان نایب قهرمانی، یک عنوان قهرمانی مردان و یک عنوان قهرمانی مجموع مردان و زنان می‌باشد که حاصل آن کسب ۱۴۵ مدال شامل ۵۲ طلا، ۴۵  نقره و ۴۸ برنز بوده است. در میان کاراته کاهای ایرانی هم مرحوم علی شاطرزاده در کنار علیرضا کتیرایی هر کدام با کسب ۴ مدال پرافتخارترین‌ها هستند. اولین طلای ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا را نیز افشین کشاورز و علی تاجیک در مسابقات ۸۹ استرالیا کسب کردند.