kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۱۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

قتل نوجوان سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا سنت‌لوئیس را به آشوب کشاند

اعتراضات ضد نژاد پرستی در آمریکا با کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست دیگر در «سنت لوئیس» ایالت «میسوری» به دست پلیس آمریکا بالا گرفت و این شهر بار دیگر به آشوب کشیده شد.

داستان غمبار کشتار سیاهان توسط پلیس نژادپرست آمریکا گویا تمامی ندارد. در جدیدترین مورد از این کشتارهای هدفمند یک نوجوان سیاه پوست دیگر در شهر سنت لوئیس آمریکا به دست پلیس این شهر کشته شد.
«سام داتسون»، رئیس پلیس سنت لوئیس مدعی شده:  تیراندازی زمانی به وقوع پیوست که این نوجوان از درب پشتی خانه قصد فرار داشته است.
 پلیس نیز برای بازرسی از این خانه، حکم قضایی داشته است. ۲ مظنون اقدام به فرار کردند و یکی از آنها اسلحه‌ای را به سوی ماموران پلیس نشانه گرفته و  ماموران پلیس نیز با شلیک ۴ گلوله اقدام به کشتن این سیاه‌پوست کرده‌اند.
این روایت اما، به دلیل سابقه بدپلیس آمریکا در قتل سیاه‌پوستان، از سوی مردم پذیرفته نشد.
پلیس سنت لوئیس هویت این نوجوان ۱۸ ساله را شناسایی و وی را «منصور بال بی» معرفی کرده است. نوجوان دوم نیز از صحنه حادثه گریخته است. تیراندازی روز چهارشنبه در همان روزی به وقوع پیوست که ساکنان شهر سنت لوئیس در حال گرامیداشت اولین سالگرد مرگ «کاجیمی پاول» بودند که افسر پلیس آمریکا او را نیز با گلوله کشته بود.
به نوشته سایت راشاتودی، درست لحظاتی بعد از تیراندازی در نزدیکی بلوار «پیج» و خیابان «والتون» در سنت‌لوئیس، ساکنان به خیابان آمدند و در اعتراض به این اقدام پلیس آمریکا تجمع برپا کردند.
 به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از کشته شدن این نوجوان سیاه پوست موج جدیدی از ناآرامی‌های ضدنژادی در سنت لوئیس شکل گرفته و پلیس با استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی سعی در متفرق کردن جمعیت معترض داشته است.  معترضان به نشانه اعتراض تعدادی از ساختمان‌های دولتی را نیز به آتش کشیدند.
عده دیگری از مردم سنت لوئیس نیز به نشانه اعتراض در اطراف محل حادثه تجمع کردند. برخی از معترضان اقدام به پرتاب بطری‌های شیشه‌ای به سوی پلیس کردند.
پلیس آمریکا نیز اقدام به سرکوب  و دستگیری معترضان کرد.
طی یک سال گذشته شهرهای مختلف آمریکا شاهد اعتراضات وسیع و گسترده‌ای علیه خشونت و رفتارهای تبعیض آمیز پلیس با سیاه پوستان و سایر رنگین‌پوستان بوده است.