kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

اسرائیل تسلیم شد / موافقت تل‌ آویو با آزادی محمد علان

دادستان کل رژیم صهیونیستی سرانجام از مشاهده سر سختی «محمد علان» اسیر فلسطینی که بر اثر 60 روز اعتصاب غذا به کما رفته بود با آزادی وی در 3 نوامبر (12 آبان) موافقت کرد.


دادستان کل رژیم صهیونیستی روز گذشته با آزادی محمدعلان اسیر فلسطینی که در اعتراض به «بازداشت خود بدون محاکمه و تفهیم اتهام» دست به اعتصاب غذا زده و پس از 60 روز به کما رفته بود موافقت کرد.
روز سه‌شنبه محمد علان پس از اینکه از کما خارج شد اعلام کرد، به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.
پیش از این دادستانی کل رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده بود که این اسیر فلسطینی در ازای چهار سال تبعید به خارج از اراضی اشغالی آزاد شود که بلافاصله از سوی وکلای او رد شد.
«علان» به محض به هوش آمدن تاکید کرده بود که درخواست وی آزادی است و تسلیم نخواهد شد و به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
رژیم صهیونیستی اخیرا قانونی را برای تغذیه اجباری اسیران «فلسطینی» که دست به اعتصاب غذا زده‌اند تصویب کرده و با توجه به همین قانون قصد داشت آن را درباره محمد علان به اجرا درآورد اما پزشکان نیز تغذیه اجباری او را نپذیرفتند و حاضر به اجرای این کار نشدند.
سایر رویدادها
* سازمان ملل در واکنش به شدت گرفتن روند تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه‌باختری در بیانیه‌ای خواستار «توقف فوری» این کار توسط رژیم اشغالگر قدس شد.
* نظامیان صهیونیست شش جوان فلسطینی را در شهر الخلیل واقع در کرانه‌باختری رود اردن ربودند.
* منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند این رژیم پهپادهای پیشرفته در اختیار اردن قرار می‌دهد.