kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

چهار سوی پنج قاره


  تشدید تدابیر امنیتی در بانکوک
نیروهای امنیتی تایلند به دنبال انفجارهای اخیر که به کشته و مجروح شدن عده‌ای از مردم منجر شد، با برپایی 80 نقطه ایست و بازرسی در نقاط مختلف شهر بانکوک و اطراف معبد «اراوان»، چمدان‌های افراد را بازرسی می‌کنند و در ورودی فروشگاه نزدیک به این معبد کنترل بیشتر از نقاط دیگر است.
تلویزیون ژاپن اعلام کرد: پس از انفجار روز دوشنبه گذشته در معبد «اراوان »که به کشته شدن 20 نفر و مصدوم شدن 125 نفر منجر شد عده زیادی از مردم با حضور در معبد به عبادت پرداختند.
هزینه محافظت از نتانیاهو
محافظت و نگهداری از محل سکونت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2014 بیش از 500 هزار دلار را به مالیات‌دهندگان اسرائیلی تحمیل کرده است.
این رقم پس از آن منتشر شد که دادستان کل رژیم صهیونیستی خواستار حسابرسی به مسائل مالی برخی از سیاستمداران از جمله نتانیاهو شد. ریز حساب‌های مربوط به نتانیاهو نشان می‌دهد گاهی هزینه یک وعده غذای او 13 هزار دلار و نوشیدنی قهوه او دوهزار دلار شده است.
تظاهرات در بحرین
شهروندان بحرینی در اعتراض به برنامه رژیم آل‌خلیفه برای تبدیل کردن مسجد شیعیان (معروف به مسجد الشیخ عزیز) به یک گورستان، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
شرکت‌کنندگان در این تجمع با حمل پلاکاردهایی که شعارهایی در مخالفت با این تصمیم رژیم بر آن نوشته شده بود، تاکید کردند: «این مسجد، مسجد باقی خواهد ماند.»
ناامنی در شهرهای ترکیه
«صلاح‌الدین دمیرتاش» رئیس حزب دمکراتیک خلق‌ ترکیه گفت: «اوضاع در چندین شهر ترکیه خطرناک شده است.» وی که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، افزود: «با سیاست‌های امنیتی نمی‌توان از کشور حفاظت کرد و اعتماد مردم را حفظ نمود. ما شنیده‌ایم که در سیلوان عملیاتی سنگین اجرا شده و از تانک و سلاح‌های سنگین استفاده شده است. ما اوضاع را بررسی خواهیم کرد.»