kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹

عطر شهیدان در شهرهای کشور پیچید

تشییع پیکر مطهر 37 شهید دوران دفاع مقدس و شهدای غواص، بار دیگر فضای شهرهای کشور را عطرآگین کرد.

براساس گزارش واحد مرکزی خبر از اهواز پیکر پاک این شهیدان صبح دیروز با حضور پرشور و حماسی مردم اندیمشک از محل مصلای جمعه این شهر تا ورودی شهر دزفول بدرقه و وارد دزفول شدند. مردم شهیدپرور اندیمشک  پس‌از 14 ساعت میزبانی 37 شهید گلگون کفن، پیکر پاک این شهدا را تا ورودی شهر دزفول بدرقه کردند.
براساس این گزارش، پیکر مطهر این شهدا بر روی پنج دستگاه تریلر در مسیر جاده اندیمشک به دزفول در حرکت بود و این کاروان در طول مسیر بارها به علت ازدحام جمعیت متوقف شد.
پیکرهای مطهر این شهدا در 11 نقطه از شهرهای خوزستان تشییع و خاکسپاری می‌شود.
وداع بهاری‌ها با 11 شهید گمنام
به گزارش واحد مرکزی خبر مردم شهرستان بهار شب شنبه با 11 شهید گمنام وداع کردند.
این مراسم شنبه در مسجد علی ابن ابیطالب با حضور گروه‌های مختلف مردم برگزار شد.پس از بهار مردم شهر صالح‌آباد میزبان پیکر مطهر این شهدا هستند.
تشییع پیکر 20 شهید غواص
در شهرستان انار
به گزارش فارس از شهرستان انار، بی‌نظیرترین تشییع 20 شهید غواص و گمنام روز جمعه با حضور امت شهیدپرور این شهرستان برگزار شد و تا بامداد شنبه ادامه داشت.
این مراسم با حضور هزاران نفر از مردم این شهرستان از دانشگاه آزاد تا امامزاده محمد صالح(ع)  برگزار شد و در پایان با زیارت عاشورا و سینه‌زنی و مداحی تا پاسی از شب ادامه داشت.
ابوالحسنی افزود: این شهدا در شهرهای مختلف از جمله نوق، امین‌شهر و روستاهای گلشن، بیاض، لطف‌آباد و کشکوئیه، شهرستان زرند، کوهبنان، شهربابک، سیرجان، بافت، ارزوئیه، رفسنجان و جنوب استان کرمان مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.
پیکر 10 شهید دفاع مقدس مهمان مردم بوشهر
پیکر 10 شهید والامقام سالهای حماسه و ایثار دیروز وارد فرودگاه بین‌المللی بوشهر شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت و پس از آن به حسینیه عاشقان ثارالله منتقل شد تا مراسم وداع با شهدا در همان حسینیه برگزار شود.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان گفت: پیکر پاک شهدا صبح سه‌شنبه همین هفته همزمان با شهادت امام صادق(ع) در پنج نقطه استان به خاک سپرده می‌شود.
سرهنگ موحد افزود: از این شهدا، 9 تن گمنام هستند و یک شهید شناسایی شده، شهید غلامرضا بیژنی از سرداران سالهای دفاع مقدس است در سال 67 در تک بازپس‌گیری دشمن بعثی در جزیره مجنون به شهادت رسید. وی گفت: از 9 شهید گمنام 2 شهید در شهر سیراف،  2 شهید در شهر بردخون، 2 شهید در شهرریز، 2 شهید در شهرآباد و یک شهید نیز در تیپ پیاده امام صادق به خاک سپرده می‌شوند.
استقبال به یاد ماندنی آملی‌ها از شهدای غواص
مردم انقلابی آمل نیز دیروز از مقابل میدان قائم (عج) این شهر به استقبال از پیکر پاک شهدا رفتند و از همان دقایق اولیه شهدای غواص را همچون نگینی دربرگرفتند.
استقبال و حضور پرشور و شعور مردم آمل از شهدای غواص به حدی بود که مسافت حدود 4 کیلومتری میدان قائم تا پل ابوالشهیدین در تقاطع بلوار طالب آملی و جانبازان این شهر بیش‌از 4 ساعت به طول انجامید.
پیکر شهدای غواص، پس از تشییع در آمل، به سمت شهرهای فریدونکنار، بابلسر و بهنمیر منتقل شد.
آیین تشییع این شهدا برابر برنامه ستاد استقبال از کاروان «مقاومت، بصیرت و وحدت» عصر شنبه در شهرهای بابل و سیمرغ برگزار شد.
کاروان حامل پیکر شهدای غواص که از روز پنجشنبه در شهرهای رامسر حرکت کرد، امروز مهمان مردم قائمشهر خواهد بود.
شهدای غواص در درچه و خمینی شهر
و فلاورجان
به گزارش خبرنگار کیهان در شهر درچه آیین استقبال از پیکر مطهر 38 شهید غواص روز جمعه در شهرهای درچه و خمینی‌شهر برگزار شد و روز شنبه نیز این شهیدان مهمان مردم فلاورجان بودند.
آیین شبی با شهدای غواص در اندیمشک
مراسم شبی با شهدا بعد از ورود پیکرهای مطهر 37شهید دوران دفاع مقدس شامل شهدای غواص و گمنام، در مصلای نمازجمعه اندیمشک برگزار شد. خاطره‌گویی یکی از رزمندگان غواص عملیات کربلای 4، مداحی و دعای زیارت عاشورا به همراه زیارت مردم از شهدا از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
تشییع پیکر 15 غواص شهید در فارس
به گزارش خبرنگار کیهان از شیراز دبیر کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس گفت: همزمان با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)  پیکر پاک 15 تن از شهدای غواص جبهه‌های جنوب که در سخت‌ترین مناطق استراتژیک حضور حماسی داشتند تشییع خواهد شد.
سرتیپ مینایی در آستانه برگزاری اولین جشنواره رسانه و دفاع مقدس در استان فارس از رونمایی 12 عنوان کتاب با موضوع شهدای فارس خبر داد و افزود: این طرح می‌تواند محور استخراج گنج‌های دفاع‌مقدس باشد.
ورود پیکر 7 شهید به شهرکرد
پیکر مطهر هفت شهید دوران دفاع مقدس دیروز از طریق فرودگاه شهرکرد وارد این شهر شد.
پیکر این شهدا مورد استقبال مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار گرفتند. در بین این شهیدان، 6 شهید گمنام و پیکر شهیدقباد مرادی که در چند روز اخیر شناسایی شده است وجود دارند. پیکر این شهیدان پس فردا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهرهای گوجان، دشتک و بلداجی شهرستان‌های فارسان، اردل و بروجن تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
ورود پیکر 13 شهید به مشهد
پیکر مطهر 13 شهید دوران دفاع مقدس دیروز از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد وارد مشهد شد. نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خراسان رضوی گفت: پیکر مطهر سه شهید به نام‌های محمد و محمد باقر حصاری و محمد رضا قائمی شناسایی شده است و 10 شهید دیگر گمنام هستند. سرهنگ احراری افزود: قرار است پیکر مطهر این شهدا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مشهد، نیشابور و چند شهر دیگر خراسان رضوی تشییع شود. شهیدان حصاری 30 سال پیش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به شهادت رسیدند و تاکنون مفقودالاثر بودند. مراسم وداع با این شهدا، عصر امروز در مسجد موسی‌ابن جعفر(ع) در منطقه هاشمیه مشهد برگزار می‌شود.