kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

داعش طی 2 هفته گذشته تنها در موصل ۲هزار اسیر عراقی را اعدام کرده است

منابع خبری در عراق اعلام کردند تروریست‌های «داعش» طی دو هفته اخیر دستکم 2000 اسیر خود را در «موصل» اعدام کرده‌اند.

 

با افزایش فشارها بر عناصر تکفیری در غرب و استان الانبار عراق، این گروه تروریستی مجدداً دست به اقدامات جنون‌آمیزی زده است که از جمله آنها می‌توان به ایجاد سپر انسانی در شهرهای «رمادی» و «فلوجه» الانبار، حمله تروریستی علیه غیرنظامیان در شهرها و اعدام اسیران و حتی عناصر خود در مناطق اشغالی اشاره کرد.
طی روزهای اخیر خبرهای زیادی از اعدام غیرنظامیان بی‌گناه در شهر فلوجه و دیگر شهرهای عراق و سوریه گزارش شده است.
در همین ارتباط، خبری را دیروز خبرگزاری ایسنا به نقل از «غیاث سورچی» مسئول اطلاع‌رسانی «اتحادیه میهنی کردستان عراق» رسانه‌ای کرد مبنی بر اینکه حدود 2000 شهروند اسیر عراقی فقط در شهر موصل طی دو هفته اخیر اعدام شده‌اند. بخشی از قربانیان قساوت داعش، از نیروهای ارتش، پلیس و کارمندان کمیساریای عالی انتخابات بودند.
داعش با درج اسامی قربانیان خود در مرکز پلیس موصل، از خانواده‌های آنها خواست به دنبال تحویل گرفتن اجساد این افراد نباشند!
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز از موصل گزارش داد، گروه تروریستی داعش از خرداد سال گذشته تاکنون 1600 زن ایزدی را در این شهر و شهر «سنجار» ربوده‌اند.
البته به گفته مسئولان عراقی، 350 زن توانسته‌اند از چنگال داعش فرار کنند و شماری نیز دست به خودکشی زده‌اند. شهر سنجار ماه اوت (10 مرداد تا 10 شهریور) مورد حمله داعش قرار گرفت و طی آن حدود 400 هزار ایزدی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
ایزدی‌ها به گویش کردی صحبت می‌کنند و عقاید مذهبی آنها آمیخته‌ای از اسلام، مسیحیت، زرتشتی، نسطوری و تصوف است.
چهار خبرنگار نیز در موصل به اتهام همکاری با رسانه‌های عراقی مواجه و زندانی شدند. تاکنون صدها روزنامه‌نگار به دست داعش زندانی و شماری از آنها نیز اعدام شده‌اند.
مردم عراق و سوریه علاوه بر تحمل ظلم از طرف تروریست‌های تکفیری، مورد حملات منظم جنگنده‌های «ائتلاف ضد داعش» به رهبری آمریکا نیز قرار می‌گیرند.
براساس گزارش روزنامه «گاردین»، جنگنده‌های آمریکایی و ائتلاف در 52 مورد حمله هوایی خود، 459 غیرنظامی، از جمله 100 کودک را در این دو کشور کشته‌اند. جنگنده‌های آمریکایی همچنین، به بهانه مبارزه با داعش، تاکنون بارها مراکز ارتش دو کشور عراق و سوریه و بسیج مردمی عراق را بمباران کرده‌اند.
درمورد تحولات میدانی در استان الانبار عراق نیز خبر رسیده که، نیروهای دولتی و عشایر عراق در مناطق نزدیک به رمادی و شهر «الکرمه» دست‌کم 22 تروریست را کشتند. در استان نینوا نیز 4200 نفر از عشایر اهل سنت به نیروهای داوطلب مردمی پیوستند.
این افراد در نبرد آزادسازی موصل حضور خواهند داشت. درمورد زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل گزارشی منتشر نشده است.