kayhan.ir

کد خبر: ۵۱۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹

افشای طرح مشترک آل سعود و آل ثانی برای قتل عام مردم یمن

اسناد محرمانه فاش شده نشان می‌دهد آل سعود و آل ثانی برای تخریب یمن و کشتار مردم این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند.

هر روز که از حمله وحشیانه آل‌سعود به یمن می‌گذرد، ابعاد جدیدی از این ماجرا رو می‌شود. اخیرا تعدادی «تلگراف» متعلق به سعودی‌ها به دست آمده که از نقش آل سعود و آل ثانی در تخریب و تقسیم یمن و تلاش برای ایجاد اختلافات مذهبی و نژادی در این کشور حکایت دارد.
 به گزارش تسنیم به نقل از «العالم»، یکی از این تلگراف‌ها از تلاش آل‌سعود برای ایجاد اختلاف و کشتار بین مردم یمن پرده برداشته و نشان می‌دهد عربستان به گونه‌ای عمل کرده است که دست داشتن آن در این جنایات فاش نشود.
 یکی دیگر از این تلگراف‌ها نیز نشان می‌دهد که دولت قطر مبلغ زیادی را به شیخ «حمدی الاحمر» از اعضای ارشد حزب یمنی «تجمع برای اصلاح» پرداخته تا از اعتراض‌های نیروهای امنیتی و نظامی یمن حمایت کرده و در مورد شورش و نافرمانی و نیز ایجاد شکاف بین رهبران امنیتی اقدامات تحریک آمیز انجام دهد.
این در حالی است که پایگاه ویکی لیکس اخیرا اسناد و واقعیت‌های خطرناکی را در ارتباط با دست داشتن نظام حاکم سعودی در حوادث فاجعه‌بار و دخالت آشکار آن در مسائل برخی کشورها فاش کرد که برخی از این اسناد عنوان «بسیار محرمانه» داشتند.
 یکی از این اسناد فاش کرده که آل سعود اولین کشوری بود که صدها زندانی مسلح عرب و خارجی را از زندان‌های خود  آزاد کرد و آنان را برای جنگ و اقدامات دیگر راهی سوریه کرد.
تحولات میدانی
خبر دیگر از یمن اینکه، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور تمامی مراکز نظامی عربستان را در منطقه «وادی الخوبه» در استان جازان به کنترل خود درآوردند.
 در همین حال عربستان اعتراف کرد که چهار نفر از نظامیانش در حملات موشکی به منطقه «ظهران» در جنوب این کشور با موشک‌ها و خمپاره‌های ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی انصارالله کشته شده است.
از طرفی، با تشدید حملات سعودی‌ها علیه مردم یمن، اهالی استان «الجوف» واقع در شمال یمن در اعتراض به تجاوز عربستان و در تاکید بر آمادگی برای اجرای گزینه‌های راهبردی علیه تجاوز عربستان تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان خواستار مقابله با تجاوز سعودی‌ها شدند. در حالی‌که کشتار مردم یمن و تخریب مناطق مختلف این کشور توسط جنگنده‌های متجاوز سعودی همچنان ادامه دارد، آمریکا موافقت کرد تسلیحات موشکی بیشتری در اختیار رژیم ریاض قرار دهد.
براین اساس، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است 600 فروند موشک پاتریوت را به همراه تمام تجهیزات فعال‌سازی و ابزارهای پیشگیرانه آن در اختیار عربستان  قرار دهد.
 ارزش این معامله تسلیحاتی 5 میلیارد و 4 میلیون دلار اعلام شده است.